lördag 9 oktober 2010

Rosa matta

 Idag var vi på höstmarknad till "stan". Viktigaste inköpet var förstås en ballong, en rosa ballong. Det var också det första vi köpte. Strax efter att ballongen hade inhandlats så fick jag syn på mattan med stora M.


 En rosa plastmatta med vita hästar på, perfekt till dotterns framtida rum. Den går också att vända....


...*Tadaa*...och blir då vit med rosa hästar. (eftersom vi ska ha vitlaserat laminat på vinden så tror jag den rosa sidan får vara uppåt, till först i alla fall).

Jag lade bara ut mattan på golvet för att visa åt maken (som var hem på matpaus från bygget) och för att fota den. Direkt hämtade lillgumman sin pall och beställde två kex till sin "Pickepick" på nya mattan :). Nu ska jag snabbt rulla ihop den och gömma undan den medan hon sover, för jag vill ju att den ska vara ny och fräsch när vi flyttar in...Kexsmulor hinner det nog komma på den tids nog misstänker jag...

En sak jag håll utkik efter på marknaden var ett grått, krulligt fårskinn. Jag vet att de säljs vid Ikea, jag vågade till och med svänga på ett och fick mina misstankar bekräftade, fåret heter Ludde och kommer från Kina. Inredning i alla ära, men djurvännen i mig söker vidare efter ett nordiskt (och säkert mycket dyrare) skinn.

Dagens saldo, ballong och matta, betyder både en nöjd dotter och en nöjd mamma. Åt pappan hittade vi dessutom en födelsedagspresent, så nu är det problemet ur världen :).

Ha en riktigt skön helg i höstblåsten!

8 kommentarer:

  1. åååh vilken SNYGG matta!!! W kommer nog att få supersnyggt rum!
    /Heidi N

    SvaraRadera
  2. Nej men, dalahästar!! Känner mig som hemma eftersom de ju kommer från MINA trakter i dalarna, hihi. BRA VAL Annie!! Haha. Suuperfin matta, även om jag är liiite partisk :) Och måste ju berätta, familjen pratade om dig igår. Jag kom ju på mitt under Idol-programmet att du förmodligen har samma dialekt som Idol-Elin, eller?? Låter såå härligt! Urmysigt! Du vill INTE höra vår dialekt, den låter hemsk!! Haha.

    Ha en bra lördag!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Den mattan är ursöt, passar perfekt i din lilla flickas rum.
    Hoppas ni får en mysig kväll!
    kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilken söt matta, det ser ut att vara dalahästar på mattan.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Ljuvlig matta. Tur att du har pli på lilltjejen, så att hon åtminstone smular med matchande kaka:) Ska bli så roligt att få bilder på hennes blivande rum så småningom.
    Ps. Kaffepannacottan var kanongod, tom maken, som inte äter efterrätter egentligen, älskade den!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Vilken fin matta. Rosa och vitt är fint ihopp! De kommer passa perfekt i ett tjejrum! =)

    Ha de bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. i like it! jag som är svag för dalahästar tycker givetvis om den där mattan! färgen är också förtjusande och kommer att passa så bra i lillans rum!
    ha en fin ny vecka!

    SvaraRadera
  8. Wow, vilken matta! En sån vill jag också ha! Varför hade de inte såna snygga mattor på höstmarknaden här i stan? :( Fanns de i andra färger än rosa också? Får hoppas de skulle ha såna här någon annan gång istället... *vill ha, vill ha*
    Hittade du något fårskinn? Nog är det ju alltid bäst med äkta inhemska, fast de kostar några slantar mer...
    Du har en utmaning som väntar på dig inne hos mig! :)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera