torsdag 14 oktober 2010

Se det snöar...

 Tack för alla fina kommentarer om brödboxen, nu känner jag mig betydligt mindre tantig :)!

Här är det värsta snöstormen idag...rätt mysigt tycker jag, så länge man får vara inomhus. Tyvärr har jag mer eller mindre lovat bort mig som byggassistent i kväll, så min hjärna arbetar hårt för tillfället med att komma på någon ursäkt för att slippa ;). Egentligen tycker jag inte att maken heller borde bygga i detta väder, men eftersom han var "ledig" hela kvällen igår födelsedagen till ära så tror jag han är svårövertalad ikväll.

Överraskningspresenten som jag och dottern hade gjort åt mannen var en svart långärmad t-shirt med vita "handtryck" på.


Tyvärr är en herrjumper inte lätt att fota hängandes och modellen är förstås på jobb. De vita "klottorna" längst ner kom när dottern inte kunde hålla de vita tassarna borta, men jag hoppas det går bort i tvätten. Jag har fixerat handmärkena med strykjärn, så de borde i alla fall sitta ordentligt fast.


Idén fick jag av vårt fadderbarn som för ett år sedan hade gjort en liknande jumper i dagklubben. Jag tycker att det är ett jättebra sätt att få med barnen i presentskapandet utan att föräldrarna blir överösta med färgglada papper, äggkartonger, engångstallrikar mm. (det är klart att man som förälder även uppskattar sådana saker, men man har ju inte så mycket användning för dem och har man flera barn så blir skåpen fulla efter några födelsedagar, mors- och farsdagar). Dottern var i alla fall supernöjd med att få ha bidragit till presenten och genast pappan hade öppnat paketet visade hon och berättade hur hon hade gjort handtrycket :).

Farsdagen närmar ju sig med stormsteg....så ifall någon har en bra idé vad man annat kan hitta på för barnpresent så får ni gärna berätta!

Önskar er alla en skön kväll i höstrusket!

Ps. För något inlägg sedan så funderade jag ju över ifall jag hade lyckats "hjärntvätta" min man att bli mer inredningsmedveten. Den teorin sprack igår när han funderade vad vi hade tryckt handmärkena med. "Textilfärg förstås", svarade jag. "Har du sådan?" frågade han häpet. "Näe, jag har tryckt alla kuddfodral och barnmössor med vattenfärg... klart jag har textilfärg!"..."Jaa", svarade han..."Ja just det, det är ju visst stjärnor på kuddarna i soffan". (Tur att han hade födelsedag och jag var extra snäll...annars kanske han skulle ha fått en kudde eller nåt i skallen!)

12 kommentarer:

  1. så snygg brödlådan blev! va, är sådana tantiga? det har jag missat i så fall ;)
    vad trevligt att kunna involvera dottern i tröjprojektet. kan tänka mig att hon gillade det.
    tyvärr, inga prima farsdagstips från mig, inte. eller kanske ni kunde fixa honom något ätbart tillsammans. pappas favoritgodis till exempel (förutsatt att han gillar något man kan laga själv förstås)?

    SvaraRadera
  2. Jättefin blus!
    Ja sånt pyssel, där man förenar nytta med nöje gillar jag också!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  3. Nu har jag lyssnat på din dialekt i Daniels Värld, hihi, låter häääärligt :)) Det var han som kommenterade i min blogg och på så vis fann jag honom (kan det vara så att han läser din blogg??). Vilken humoristisk kille!! Oj, så jag skrattar åt hans tokiga inlägg :)) Jag gav utmaningen åt honom men blev smått chockad dagen därpå när han hade (lite mindre barnanpassade) klubbor som inlägg, haha. Blev lite svettig där!! Tänk vad makens moster i norrland ska ha funderat, hon som följer min blogg varje dag, hihi!!

    Jättefin t-shirt ni gjort du och din söta tjej, gissar att pappan blev superglad! Kul inlägg!

    Kraaamiz aka

    SvaraRadera
  4. Glömde... Vaaaa, snöar det hos er???? Maken har arbetat med bryggan i solskenet här!!

    //aka

    SvaraRadera
  5. Haaahahaha! Ja se karlar... :P
    Här har det hänt sig nån gång att jag frågat "märker du inget nytt?" "
    "Ööööh, har du bytt gardiner?" fast dom samma hängt uppe i ett halvår... suck.

    Snö hos oss också, men den är borta genast den landar, som tur är.

    SvaraRadera
  6. Halloj!
    Redan snö, neeeej det vill vi inte ha....
    Så fin tröja pappa fick. Mysigt att göra pyssel med barnen.
    Ha en mysig fredag imorgon!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Det var en jättekul ide! Tänk sedan när din dotter blir större och ni tittar på tröjan, och jämför... Kul!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Snöstormen!!!! Dags att gå IDE!!!!
    Vilken fin present han fick! Verkligen en rolig minne!
    Har en mysig kväll och en fin lördag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  9. Snöstorm! Mysigt och ruggigt på samma gång, det beror sig förstås på vad man ska göra...
    Ligger den kvar snön? Vill se bilder!
    Jättefin tröja, kul och personlig idé.

    Ha en fin lördag!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Vilken fin o mysig present! Alltid kul med lite annorlunda plagg....

    Hoppas att du får en fin o skön söndag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Cool jumper
    Hösten och kylan kom lite väl tidigt i år, vi höll knappt att få in trädgårdsmöblerna ;-)
    Ha en bra måndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Så fina saker ni håller på med :)
    Jag har börjat måla den där förbaskade korgstolen i hallen så jag kan lägga dit ditt fina kuddfodral, men strykjärnet dog för mig för två veckor sedan... *suck* Har iofs velat köpa ett nytt men det blir så himla svårt och påtagligt när det gamla bara lägger av!

    Japp, tävling när räknaren står på 4000 hade jag tänkt!

    Ta hand om er och stora kramar!

    SvaraRadera