måndag 6 september 2010

Sockor

Höstens H&M-paket anlände med en randig stickad klänning åt dottern...

...på fickorna finns det vita hjärtan och förstås kunde jag inte hålla mig utan hon måste ju bara få sockor som matchar.

Det är dock far i huset som är i mest akut behov av nya sockor, tyvärr är det ju såå mycket roligare att sticka små barnsockor, det går så snabbt och de blir så söta. När man stickar riktiga "kara-sockor" så stickar man och stickar tills man tänker att sockan är så stor att den till och med skulle passa på snömannen...sedan provar man sockan och inser att man fortfarande har hälften kvar... nästan i alla fall. Men med rätt sorts underhållning ska jag nog säkert orka knåpa ihop ett par sockor åt mannen också... och med rätt sorts underhållning menar jag naturligtvis alla bra tv-serier som hör hösten till :).

Ha en härlig måndagskväll :)

8 kommentarer:

  1. Nae så söta sockor! Önskar jag hade tålamod och ork att ge mig på stickning, det är såååå fint med "hemmastickat".

    Modellen din var riktigt söt hon ; )

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vilken sööööööööööööööööööötnos!!!

    Och hur duktig är inte du på att sticka!! Det ger mig stämpeln - totalt värdelös, suck...

    Stoooora kramizena ak

    SvaraRadera
  3. Vilken liten sötnos :) Och så fina sockar du stickat, duktig du är!

    Trevlig blogg du har, nu ska jag läsa vidare, hit kommer jag tillbaka!

    Hoppas du en trevlig kväll

    Kram Bella

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt söt liten stumpa till dotter du har! Och vilken klänning och vilka fina sockor......waaaoouuuw! Bedårande liten varelse!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är och det går väl lite fortare att sticka barnsockar än i herrstorlek ;-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vilken liten sötnos! Och vilka fina sockar du har stickat åt henne. Det passar verkligen ihop. Föstår att det är roligare med barnsockor.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. Söt klänning och söta sockor på en söt liten flicka! Själv borde jag ha mamma att lära mig sticka sockor någon gång, det är något jag inte gjort sen i skolan och kunskapen har tyvärr fallit i glömska med åren...
    Roligt med alla bra serier som börjar i TV nu igen, men problemet med det är att man ofta sitter som limmad framför TV:n och inte får så mycket vettigt gjort... :/
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  8. Hej! Jättesöta sockor, ja e grymt imponerad! Har själv ett stickesocksprojekt på gång och har försökt få till ett hjärta på de pyttesockorna ja stickar men de blir till ingenting! Ha du gått efter nå mönster och varifrån ha du hittat det i så fall? Eller e dom egen design eller HUR ha du gjort för att få till hjärtat? Svåra saker...
    Hösthälsningar från Sofi

    SvaraRadera