måndag 13 september 2010

Kalorifattiga kakor

I helgen har vi utökat utbudet i dotterns café. Man kan nu få äkta hembakade (läs:hemsydda) chokladbollar, chokladkaka och kanelbulle. Massproduktion är inte min starka sida, jag är därmed väldigt nöjd att det blev hela två chokladbollar :). Kakbiten ser mer ut som en silkestoffla med paljetter på än en kakbit, men dottern är nöjd med den (sedan jag berättade att det är en kakbit, först såg hon ut som ett frågetecken när hon fick den i sin hand :)).



Allt på cafét kostar "åtta-tie", ganska dyrt, men då ingår kaffe och saft...


Jag hade faktiskt tänkt baka på riktigt idag också, men efter att ha sett en megastor spindel krypa in under spisen så avstår jag... Någon mat måste jag i alla fall försöka koka ihop, men det kommer att ske med skor på idag...gummistövlar tror jag blir bra.

Ha en bra början på veckan och glöm inte att anmäla er till min utlottning! (Obs! Jag är bättre på att sy kuddar än bakverk ;)).

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Fina bakverk du gjort.
    Jag vill självklart vara med i din utlottning av den snygga kudden.
    Ha en bra vecka!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. *Fniss* Åtta-tie! :D
    Oavsett utseende (och jag tycker bakverken är fina!) så är det väldigt sött av dig att göra såna till dottern :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kakor! Åtta-tie tycker jag låter som ett bra pris, de ser riktigt mumsiga ut ;). Ha en fin måndagskväll!
    Kram L

    SvaraRadera
  4. Jag tycker dina bakverk är jättefina och så värst dyr är de inte heller.
    Var hos en kompis som hade gjort massor med gott till lekstugan är nu sugen på att göra lite själv då Juliette var jätte imponerad både av lekstuga och bakverk.
    Angående soffa skulle jag nog ta Ektorp bekväm och snygg till ett bra pris. Dessutom kommer säkert överdragen att finnas för alltid på Bemz.
    Du får ha en fortsatt trevlig vecka
    kram Mia

    SvaraRadera
  5. Urk, mitt inägg föll bort....

    Tänkte säga att Wow vilka himla fina kakor, är sååå imponerad av din sykonst! Gissar att dottern är nöjd! Hua för spindlar...

    Kraamiz aka

    SvaraRadera
  6. Nähä, du är ju urbra på att sy bakverk, så fina! Bara så där och så har du sytt kakor och bullar! För 8 - 10, det blir bra, tack!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Såna fina kakor skulle man äta mer utav :-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Du är helt sanslös! Din dotter är lycklig som har en så pysslig mamma! Hon kunde fått min sons "kanelbulle-hatt" som de sydde i skolan av stoppade nylonstrumpor om inte den hade åkt i ut Stora-rensningen-inför-husvisningen:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera