tisdag 7 september 2010

Cykelutflykt

Idag på förmiddagen gjorde jag och dottern en liten cykelutflykt. Måste passa på medan vädret fortfarande är soligt och varmt. (erkännas skall också att min kondition gärna kunde bli lite bättre...men som jag konstaterade sist vid bygget; en del springer på gym och andra springer upp och ner för stegar med en spikpistol (läs:en tung spikpistol) i handen :))

Huvudattraktionen på utflykten var fårhagen (eller hagarna, vi såg nämligen tre stycken).

Så fridfullt med betande får i morgondimmor och motljus.

Det är något speciellt med stora, daggvåta ängar. Tystnad och stillhet.

På hemvägen cyklade vi förbi mammas och pappas där jag passade på att fota deras laduvägg. Jag tycker den ser sådär lagom "arrangerat rufsig" ut. Svårt att beskriva, men det är lite denhär atmosfären jag skulle vilja ha i vår trädgård sedan... (gissa om jag har massor av jobb framför mig, för tillfället så slåss brännässlor, jordgetingar och grodor om saligheten).


Mamma och pappa har också en utomhus stockbastu. Så mysigt att sitta på bastuverandan och dricka kaffe under soliga vårdagar :).




Snart är äpplena färdiga. Åh, vad jag önskar att vi skulle ha ett gammalt knotigt äppelträd på vår gård. Om vi planterar dem nästa sommar kommer de säkert att vara riktigt stora och fina lagom tills vi själva flyttar till åldringshemmet *suck*.


Önskar er en härlig höstdag!!!

7 kommentarer:

  1. Vilken fin stenmur och ladgårdsvägg dina föräldrar har.
    kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken häärlig utflykt och mysigt hos dina föräldrar! Visst är det underbart med äppelträd! Ett tips, se till att ta hand om de träd ni planterar ordentligt från början, det ska ju klippas efter konstens alla regler. Mitt träd ser ut som sju svåra år och skulle ha behövt klippas ordentligt från grunden, trist...

    Stora kramizen aka

    SvaraRadera
  3. Hihi, jag har också fotat bl.a. de motiv du visar hos mamma och pappa, men har aldrig haft tid att sätta upp bilderna - du hann före :o)
    Hoppas ni är krya nu! Kram, Jennie

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig utflykt! Visst är det något speciellt med daggvåta ängar. Ljuvligt.
    Jag tror nog att du vågar satsa på ett äppleträd. Fruktträden de säljer nu är nog äldre än de som såldes förr, för jag tycker de bär frukt med en gång. Även om de kanske inte blir helt knotiga än på ett tag...
    Stor kram från Jennie

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig utflykt ni haft. Visst har vi haft underbart höstväder med sol och frisk kall luft.
    Gym tycker jag är överkurs när man har barn hämtning, lämning, spring i trappan och renovering håller mig i form även om jag skulle vilja bli av med några till kilon. Men det är nog inte något gymmet kan göra de är de små mysfikorna varje dag som måste minskas.

    Hoppas ni får en lika trevlig dag imorgon
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Härligt utflykt ni haft. Idag är det sånt där härligt höst-väder med sol. Mer sånt!

    Kul att du vill vara med i min utlottning! =)

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilka mysiga morgonbilder!
    Dina föräldrar ser ut att ha en härlig gård. Men tänk hur fin er kommer att bli.. :)

    (Ska maila dig nu med uppgifterna till beställningen).

    Kramar Milla

    SvaraRadera