lördag 25 september 2010

Lappland

 Hej på er! Nu är vi hemma från "Lappelappe" igen.

 Vi har haft en toppenresa och hela familjen har njutit för fullt.

 I Tornedalen var hösten färgsprakande och vacker...



Vid Ylläs var ruskan nästan över, men bristen på gula löv kompenserades av vatten, fjäll, frisk luft och tystnad.

Vi promenerade, grillade korv, badade bastu och tog det riktigt lugnt...



En kväll var vi på utflykt till Levi och åkte upp och ner för slalombacken med gondolliftar. Underbar utsikt hade man där uppe!

 Dottern njöt för fullt av blåbären som växte alldeles utanför stugan...


 ...och av korven som grillades i öppna spisen :)


 Vi såg massor av renar. Flera gånger hade vi en hel flock strax utanför stugan till både dotterns och mammans förtjusning ;).


Dottern fick också vara första gången till Sverige, ända till Haparanda ;). En hel del småsaker hittade jag vid ikea, men de berättar jag mer om i ett annat inlägg.

I morgon presenteras vinnaren i min tävling...ännu hinner man vara med :). Dessutom så har jag fått paket på posten medan vi var borta...och så har jag vunnit en bloggtävling :). Det lär bli en hel del inlägg framöver om jag ska hinna skriva om allt!

Hoppas ni har en bra lördagskväll, själv ska jag försöka läsa ikapp allt som jag missat hos er andra under veckan!



7 kommentarer:

  1. Vilken fin dotter och fin mamma, ni är helsöta i era fina kläder och med underbar bakgrund.
    Vilka fantastiska bilder och vilken underbar natur ni semestrat i!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är på bilden!
    YLLÄS, roligt! Där har jag varit! T.o.m klättrat enda upp!
    OJ, så fina naturbilder!
    Skönt att ni hade det bra!
    Har det så skönt!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Oj vad supersöta ni är - vad kul att se dig också Annie, tjejen bakom bloggen, kul!! Såå himla fina bilder, ni verkar ha haft en kanonresa :)

    Ha det så gott!

    Många kramizar aka

    SvaraRadera
  4. Ni är precis så söta som jag föreställt mig :)
    Åååh så härligt ni måste haft det på resan! Vi var till Lappland precis den här tiden hela familjen, mina föräldrar och bror+fru för fem år sedan. Vi var till Kuusamo-trakten och Ruka där vi hyrde en stuga. Det var verkligen en upplevelse och vi vill gärna åka igen nån gång.

    Ser fram emot kommande inlägg! :)

    SvaraRadera
  5. ni är söta som socker båda två!
    när jag gick i sexan var vi på fjällvandring till ylläs och äkäslompolo. i den åldern uppskattade man kanske inte den fina naturen på samma sätt som man skulle göra idag. fast egentligen är jag ingen friluftsmänniska, så vete sjutton om jag skulle uppskatta den idag heller, annat än på bild då man själv får sitta inne i värmen ;)
    ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Välkomna hem igen!
    Det ser ut som ni har haft en toppen resa. Fina bilder.
    Hoppas ni får en mysig söndag!
    kram Lotta

    SvaraRadera
  7. oj va skönt ni ser ut att ha hadd :-) hoppas vi får njuta lika mycke nästa helg..
    /Heidi

    SvaraRadera