lördag 18 september 2010

Festfrisyr

Nu är jag såhär fin i håret :). Därför har jag också tid att blogga...det är ännu några timmar tills vigseln börjar och eftersom jag inte vill förstöra frisyren så sitter jag mest stilla och gubben får ta hand om hem och barn. (man borde kanske börja frisera sig lite oftare ;)


Min håruppsättning gjordes av en frisörstuderande som min svägerska känner. Hon har fixat håret på oss förr också och visst är det fint!


Ska försöka få dottern att gå med på att ha en nejlika i sitt hår också, jag tror inte att det lyckas, eftersom jag inte ens får sätta spännen eller hårband i hennes hår. Lite började jag ändå hoppas efter att ha kommit hem och visat min frisyr åt henne: "Mamma, blommor håret, sessa" (=prinsessa). Så kanske, kanske hon också vill "leka prinsessa" när hon vaknar från eftermiddagsvilan.



Nu ska jag ställa det sista till vår programpunkt och sedan lacka naglarna...sedan är det bara att vänta att klockan blir fyra och min mans syster och hennes blivande man vandrar upp för altargången.

Ha en underbar lördag, själv tänker jag njuta för fullt av allt vad ett bröllop kan bjuda på!

7 kommentarer:

  1. Åhh Annie du är ju underbart vacker, gah... Frisyren är så himla fin och jag tycker du har en fin färg på håret! Skulle vilja se heeeela dig i klänning, skor, naglar och make :) Oj så kul med bröllop! Hoppas du får en riktigt trevlig kväll!

    Stoor kraaam aka

    SvaraRadera
  2. Jättejättevackert!!
    Nu saknar jag verkligen mitt långa hår... Men det är bekvämt med lite kortare förstås. Då vi gifte oss hade jag ned till midjan. Det var lockat och uppsatt nästan som ditt, men jag hade rosor i håret.
    Minstingen kommenterade nyligen vårt bröllopsfoto: "Titta, där e du mamma då du var prinsessa... och pappa var drottning" Haahahaha!

    SvaraRadera
  3. Urtjusigt! Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Trodde nästan att det var du som skulle gifta dig verkligen jättefint. Förstår att du mest sitter still det är inte ofta men är så fin i håret.

    Hoppas att ni får/fick en trevlig dag och kväll.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Sååå fin du är!
    Hoppas att ni fick en sagolik eftermiddag och kväll på bröllopet.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Så fin du var i håret! Känns riktigt lyxit när någon gör en så fin! Hoppas ni hade det trevlig på bröllopet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. SNYGGING! Så fint!
    Och vad fint ert hus blir! Mockla er (det betyder att man är avundsjuk på göteborgska)som har tak på huset:)
    Hoppas att er festkväll blir riktigt härlig!
    Kram Jennie

    SvaraRadera