söndag 19 september 2010

Bröllopstårtor

Hej på er! Jag hinner med ännu ett bröllopsrelaterat inlägg :). Egentligen skulle jag ju vara i Lappland nu, men vi beslöt oss för att skjuta upp resan en dag. Vi hade med dottern under hela bröllopet igår och hon var mer än trött då vi kom hem. Under natten vaknade hon flera gånger och vi sov lääänge (ända till nie) i dag på morgonen. Hon var så duktig i går fastän hon var trött. Hon var tyst för det mesta (lite Mors lilla olle och Santa Lucia måste man ju få sjunga på bröllop ;)) och satt stilla i stolen eller famnen. Därför ville vi inte spänna fast henne i en bilstol under en sex-timmars bilresa idag. Dessutom fick jag en hel dag till på mig att packa, något som tydligen behövdes eftersom det sista åkte ner i väskorna för bara en halv timme sedan.

Bröllopet igår var jättefint med en en underbart vacker brud och en stilig brudgum. Vi blev bjudna på en fin vigsel, underhållande program, jättegod lax och på vackra och  supersmaskiga tårtor som bruden själv (hon är konditor) hade bakat!!!

För några veckor sedan när hon provbakade till bröllopet fick vi hem några fina "smakbitar". Moussétårtor med smak av mint, choklad och jordgubbar tackar man ju inte nej till.



Och såhär fin blev bröllopstårtan. Jag lovar att den var precis så god som den ser ut på bilden :).


Jag tackar förstås för alla fina kommentarer om min festfrisyr i förra inlägget, men det är frisören som får ta åt sig äran av det :). Någon önskade få se ett foto av hela mig i festmundering (det händer ju inte så ofta att man ser mig i klänning, så bildbevis kanske inte skulle vara helt dumt). Nu är det så att hos oss är det jag som är fotografen (medan mannen i stället videofilmar), så jag fastnade inte på ett enda foto. Ni får istället nöja er med en bild av min fina lilla familj, dottern och mannen :).


Nu ska jag krypa ner under täcket, för det blir tidig väckning imorgon. Lappland nästa :).
Ha en bra vecka allihop, så syns vi snart!

13 kommentarer:

  1. Oj oj vilken stiiilig karl och suuupersöt liten stumpa!! Vad roligt att ni haft det trevligt och tårtorna ser verkligen smaskiga ut :) Vad kul att få ser din familj :) Ni är såå fina allesammans!!

    Stoor kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Åååå vilken stilig man du har,,Bara så sockersöt liten tös.Härligt att bröllopet ar lyckat.Tårtorna ser ju bara så smarriga ut.Ha nu en skön kväll och en go start på nya Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Din mans syster verkar vara duktig på att baka, tårtorna ser jätte goda ut.
    Håller med kommentarerna ovan stilig man och en jättesöt dotter.
    Önskar er en trevlig resa.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att få gå på bröllop och vilken fin festfrisyr du hade. Din man och dotter var också fina.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. SÅ härligt att få gå på bröllop! Det är ju inte så ofta... Och så fina de var din man och din dotter. Och din festfrisyr var verkligen ursnygg!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Åååh vilka fina tårtor! Förstår det var gott!

    Ha en riktigt trevlig resa norrut!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin familj du har, dottern är söt som socker och mannen ser snygg och trevlig ut! Härligt!

    Tack för din kommentar om blogger alternativen.

    Nu måste jag fråga, översta alternativet, hur gör du? Bilderna får jag in, jag satt hela natten och prövade.

    När jag skulle skriva text till hamnade den inte där jag ville och bilderna flyttade sig när jag skrev under dem....!

    Jag fortsatte i alla fall och när jag skulle förhandsgranska kom det upp röd text som sade att programmet inte stödde mitt inlägg p.g.a. något med HTML osv och så försvann alltihopa.....

    Så tacksam jag skulle bli om jag fick lite handledning av en som kan!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Hej Annie!
    Vilken bedårande liten familj du har! Och du, du måste ha varit precis lika vacker som bruden. Vilken underbar frisyr. Mycket härligt på bloggen som varvas med husbygge. Det vattnas i munnen när jag ser tårtorna.

    Är lite nyfiken på om kalendern kommit fram som den ska.

    Trevlig kväll! Kramar Milla

    SvaraRadera
  9. Hej! Grattis, du har en överraskning att hämta inne hos mig! Ha en skön tisdag!

    Kram/Mira

    SvaraRadera
  10. Vad roligt med bröllop! Vilken fin liten familj ni är, jättesöta alla tre :). Ha en fin vecka i Norrland.
    Kram L

    SvaraRadera
  11. Grattis till vinsten hos Miras Maräng!
    Har en skön tisdagkväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  12. Ha en riktigt bra resa till Lappland!
    Det var kul att få se din fina familj! Även om vi saknade bilden av dig i klänning:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Så fin familj du har! Hoppas ni har det bra i Lappland! Du hade mycket vacker frisyr!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera