söndag 1 augusti 2010

Nostalgisk plåtburk

Jag har åter varit på lite uppköp till "billig hallen". Denna gång kom jag hem med en kakburk. Jag är inte så jätteinsatt i ämnet, men visst associerar man till Cath Kidston och Greengate!? Den här burken är av okänt märke, men priset var också därefter ;).

Inspirerad av er andra bloggare så har jag bestämt mig för att i ett av vitrinskåpen i köket (vi kommer att ha flera övreskåp med glasdörrar) så skall vi ha matförvaring. Förr tänkte jag bara förvara finporslinet där, men nu har jag ändrat mig. Det är så snyggt att ha lite färgklickar i form av fin förvaring synlig, så från och med nu är jag burksamlare. Jag är ändå lite rädd för att det ska ge ett stökigt uttryck så alla burkar ska vara pastellfärgade (ljusblått och rosa är förstås självutnämnda favoriter).

Jag hittade också en annan sak under min stadsrunda, men den visas en annan dag (närmare bestämt när jag hunnit hänga upp den på väggen ;)).

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Jättefin kakburk! Annie, du har något att hämta på min blogg!

    Kraaam aka

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig kakaburk. Visst är det både Cath Kidson och Greengate över den, men förmodligen före deras tid. Låter fint med förvaringen i köket, ska bli kul att få se bilder på.
    Kram & ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jättesöt burk, känner igen den ;)
    Vi har ett vitrinskåp i köket som jag har porslin i, men under byggtiden funderade även jag på livsmedel där.
    Bra att hålla sig till enhetliga färger, själv skulle jag hålla mig till vitt, creme och zink för att inte tröttna.

    SvaraRadera