söndag 1 augusti 2010

Award

Idag fick jag en rolig överraskning i form av en blogg-award. Awarden tilldelades mig av min kära blogg-vän Aka (A house with a view). Aka bloggar om deras (stooora) hus med underbar utsikt (en sjö). Hon skriver om inredning, trädgård, kläder och ibland har hon något så trevligt som gästbloggare :). Ta en titt inne hos henne och bli hänförda av hennes vackra hem!



Dessa förpliktelser väntar en glad blogg award-tagare:
- kopiera in award-bilden i sin blogg för att visa att man fått den.
- tacka och länka till den som nominerade en.
- nominera sju andra bloggare och länka till dem.
-berätta sju intressanta saker om sig själv.


Hmm...svårt att komma på något intressant att berätta...

1. Jag är en riktigt "lantis" som inte alls trivs i stan. Visst är det roligt att shoppa kläder ibland, men helst gör jag det tillsammans med min man... Tycker det är lite jobbigt att shoppa med annat kvinnfolk eftersom de kan strosa runt hur länge som helst.

2. Jag är utbildad sjukskötare/ hälsovårdare, men känner att det kanske inte helt är rätt bransch. Medan jag funderar på vad jag ska bli när jag blir stor så tillbringar jag dagarna med vår dotter som fyller hela två år i höst!

3. Jag är en typisk period-människa som är intresserad av det mesta, men periodvis. Måtta med allt är inget jag följer utan stickar jag så stickar jag dag och natt. Läser jag så lyfter jag inte blicken från boken mellan första och sista sidan...Ni förstår :)!

4. Jag är ganska kontrollerande av mig (har jag fått höra av min man). Jag tycker om att organisera och planera, sedan blir jag på allt annat än bra humör när saker och ting inte gått som jag tänkt (vilket det sällan gör).

5. Jag är snudd på pedantisk. Diskbänken skall helst alltid vara tom och dammsugaren står alltid framme, blir galen när det är skräp (sand och smulor) på golvet. Lite har jag i alla fall slappnat av sedan jag blev mamma, det går helt enkelt inte att alltid ha ordning och reda med ett litet busfrö!

6. Jag älskar blommor, köper och plockar väldigt ofta. Tyvärr har jag en förmåga att "glömma" dem i samma stund de har hamnat i en kruka eller en vas, så efter någon vecka finns det bara bruna blad kvar och jag skrapar mig i huvudet och undrar "Hur tusan gick det här till...igen?"

7. Jag gillar verkligen att blogga, det tar otroligt mycket tid och jag funderar ofta på att ta en paus eftersom det finns så mycket annat i mitt liv att spendera sekunderna på, men jag kan aldrig hålla mig borta mer än två dagar i sträck... Det är så roligt med alla härliga bloggvänner jag fått :)


Nu ska jag dela med mig av denna award till sju andra bloggare. Jag vet att några av er redan har fått den, men jag vill ändå ge den till er :).

1. Kinoko Mia är en bloggare som hinner med att både vara mamma och att sy de underbaraste barnkläder. Man blir så glad av att titta på hennes foton av alla vackra plagg.

2. Vår sekelskiftesdröm Ett par som bloggar om trädgård och inredning. De renoverar ett underbart hus på landet och försöker ta tillvara den äkta känslan i huset. Något de enligt mig har lyckats otroligt bra med.

3. Levis&Vilda En blogg med jättefina foton som handlar om inredning och husbygge. Snart flyttar familjen in i sitt nybyggda drömhus och jag bara väntar på att få se foton från deras nya hem!

4. Vita drömmar och choklad Bloggerska med egen inrednings web-shop. Här hittar man massor av inspiration om man gillar den vita och lantliga stilen. Familjen renoverar dessutom ett gammalt timmerhus från grunden, ett projekt jag intresserat följer.

5. Villa Skogslunden Jennie bloggar om deras husbygge som står i startgroparna. Så roligt att följa med hur deras bygge fortskrider och det ska bli jättespännande att få ta del av det färdiga resultatet.

6. Nostalgi och romantik En blogg om vackra gamla saker och inredning i gammaldags stil. Bloggerskan själv är väldigt konstnärlig och bjuder nu som då på bilder av sin vackra verk.

7. Skogsdoft och havsbris Lilith bloggar om trädgård och inredning. Hennes inlägg förgylls ofta av de underbaraste natur-foton.

Alla dessa bloggar är väl värda besök. Alltid lika roligt att ta del av era inlägg :)

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för awarden snälla du. Jag blir såå glad och ska försöka komma på något att skriva.
    Jätteskoj att läsa om dig. Vi är rätt lika du och jag ;)
    Ha det gott!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till Awarden - den var du verkligen värd, tycker jag!
    Roligt att läsa lite om dig också! Punkt 1 och 3 stämmer in på mig precis. Allt eller inget och fly från storstan så fort det går!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för award och fina ord : ) Hihi, känner igen mig i flera punkter du skrev om dig själv. Dammsugaren är alltid redo och mina "maniska perioder" kommer o går, just nu målar jag dag som natt, både hus, hyllor, möbler och gärna allt på samma gång utspritt i lägenheten (ja inte huset såklart då).

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för Awarden.
    Du får förlåta mig men hoppas att det är ok att jag inte skickar den vidare.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Intressant! Vi är rätt lika, skulle jag tro ;) Här står också dammsugaren alltid framme... Kontrollerande - tror nog min man håller med, hmmm. Inte pedant, men vill absolut ha ordning omkring mig, vilket inte är lätt med fyra andra boende i huset.

    Kul att få tips om nya bloggar, vilket de flesta av dessa är för mig.

    SvaraRadera
  6. Hej vännen min!
    Din förrymda bloggvän är tillbaka igen! :)
    Vi har haft en underbar avslutning på sambons semester - 5 dagar i Anneberg utanför Kungsbacka. Jag och min väninna fick en heldag på Freeport med, ensamma med ett kreditkort var - outlet upp över öronen, kan livet bli bättre???!!

    Scooby har haft den underbart trots sin mage och han har sprungit upp och ner i jordhögar, grävt, spårat rådjur och rymt ut i skogen ett tag. Jag blev jättearg och satte lina på honom, något han absolut inte gillade eller förstod vad det skulle vara bra för, men han försvann inte mer iaf :)

    Nu börjar sambon jobba idag och jag känner hösten komma. Det gör jag varje gång det står augusti i kalendern och jag älskar känslan! Nu är det dags för pyssel, inredning och bakning!! Nu är det dags att ta hand om sin blogg och leta inspiration och ge inspiration till andra!

    Grattis till Award:en! Vad kul!!
    Det är kul att läsa om "hemlisarna" om andra, lite snällt skvaller :) Jag är med ett control freak - väääääldigt mycket!! Jag driver folk till vansinne med mina idéer... Jag har tom en färgordnad lista med lösa post-its-lappar på när jag ska åka till Ullared.... Hmmm, sjukt? Ja, men organiserat! Och jag får med mig allt jag ska ha!

    Ha det gott, vännen och om du vill titta lite, så är Scoobys blogg uppdaterad. Jag hoppas att få lite tid att uppdatera min egen idag, men timmarna räcker ju knappt till så vi får väl se hur det blir med den saken!

    Stoooor kram och ta hand om er!

    SvaraRadera