onsdag 18 augusti 2010

Höstvindar friska...

Den här veckan har skolorna börjat och vädret blivit betydligt svalare... och det märks. För min energi har kommit tillbaka... Härligt!!! Jag har haft så fullt upp med att tvätta fönster, röja i skåp, baka semlor och planera taklagsfest att jag inte ens har hunnit blogga. Tro inte att det är snyggt och prydligt här hemma nu, nej långt ifrån, men jag har äntligen orkat ta itu med att röja i den "djupare skiten" än att bara putsa på ytan :).

Igår planterade jag nya blommor utomhus. Vita höstaster och silverblad...bara de växer till sig lite så blir det nog helt lyckat! På bilden här nedan ser ni för övrigt en av tusentals orsaker till att det ska bli så skönt att få flytta till ett eget hus och slippa hyresboendet. Två av våra verandapelare är träfärgade, utbytta för flera år sedan men fortfarande omålade. Inte någon stor sak att gnälla över, därför har vi inte sagt något om det heller, men hur man än försöker så får man inte verandan att se enhetlig ut... (vid vårt eget hus kommer säkert alla stolpar och pelare att bli målade direkt så ;))


Något jag däremot målade är våra egen-tillverkade järnpinnar som håller blomlådan uppe. Förr hade de färgen: metall. Nu är de vitmålade...med hobbyfärg :D. Det håller säkert ända tills nästa regnskur...men man tager vad man haver ;).

Ha en skön onsdagskväll!

7 kommentarer:

  1. Hej vännen! Vad roligt att du vill vara med och tävla! Och tack för att du länkar :)
    Jag är ledsen att jag inte hinner titta in så mycket, det har varit en hel del planerande och fixande med hemsidan till företaget plus de två objekten jag håller på med.
    Jag ber verkligen om ursäkt!

    Vilka söta små blommor du har planterat! Ser väldigt hemtrevligt ut!

    Ta hand om er och stora kramar!

    SvaraRadera
  2. Visst är det lättare att bara putsa lite på ytan, det synliga. Åtminstone om man väntar besök... Men det är så väldans skönt dom gångerna man faktiskt tagit itu med nåt sånt där riktigt "problemområde", fast det klarar jag inte av på beställning utan måste verkligen vara inspirerad till det.
    Fint med vita astrar! Joodå, era pelare kommer säääääkert att vara målade allihopa direkt ;)

    Ha det gott bloggis!

    SvaraRadera
  3. Ja det känns som höst nu, fast idag har vi haft jätteskönt ute.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vad skönt det låter att ha röjt och fått undan :). Här hos oss börjar skolan först nästa vecka och då har jag tänkt mig försöka få ordning i vår röra ;). Vad fint du gjort i lådan, nu fick jag lust att inhandla lite nytt till trädgården. Ha en riktigt fin vecka!

    Kram L

    SvaraRadera
  5. Så fina blommor du har satt ut och det är skönt att göra fint när man röjt ordentligt.
    Hösten är på väg hit också....men jag tycker om hösten också så det är OK, lite vilsamt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med lite nya fräscha blommor! Jag behöver också plantera lite nytt nu...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. Hej Annie! Vad fint du gjort på verandan! Förstår verkligen att du längtar efter ditt egna hus. Kommer ihåg vår första lägenhet som var såå sliten i alla snickerier inomhus... Retade mig på det men det fick gå. När det blev flytt till nytt hus var det en av sakerna jag verkligen fokuserade på - det skulle vara vitt och fräscht! Ha det så jättebra!

    Kramiz aka

    SvaraRadera