tisdag 31 augusti 2010

Haklapp

Hemma hos oss är det snorigt värre för tillfället. Mannen tog i alla fall sjukledigt halva dagen idag, så det känns ändå helt okej. Vi är ju inte precis bortskämda med att ha honom här hemma, så det är roligt med lite familjetid (om än en snorig sådan).

Idag sydde jag en ny haklapp åt dottern av en bit vaxduk. Så nu väntar jag bara att hon ska vakna (och det väntar jag inte på varenda dag precis ;)) så jag ska få prova den på henne.


Ifall någon vill ha en liknande haklapp åt sig själv eller något barn, men inte orkar eller vill sy så kan jag tipsa om webshopparna Kinoko och Lillofant där liknande haklappar finns till salu.

Hoppas att jag inte smittat ner er nu med detta inlägg... Ha en bra tisdag allihop :)

9 kommentarer:

  1. Ni får ta och krya på er, hela familjen! Förkylningar är ett elände, men måste man vara sjuk så är det ju "roligare" om man får vara sjuk samtidigt och tillsammans.
    Fin haklapp, och praktiskt att göra den av vaxduk också!
    Sköt om er!

    SvaraRadera
  2. Mysigt det verkar vara i er familj, ni vill vara tillsammans och letar chanserna, trots snoriga sådana. Det skiner igenom att det finns mycket kärlek inom era väggar! Vilken fiiiin haklapp! Du är ju helt suverän med symaskinen, suck... Tur att jag ingen behöver så jag inte behöver bli lika avis, hihi.

    Stor kraaaamiz till dig Annie!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin haklapp du sytt! Härligt tyg! Jo, vi e nog påväg norrut på lördag (förutom M som stannar hemma och bygger). Ser framemot att se både er och ert bygge då :o) Ja, nästa gång vi bygger så ska vi åtminstone inte bo på bygget för det är inte att rekommendera! Idag har målaren som spacklat diverse f.d. hål i vårt tak lämnat här en megastor slip-dammsugare över natten, som om vi inte skulle ha tillräckligt med grejer från förr ;o) men det är bara att gilla läget. Krya på er!

    Kramisar!

    SvaraRadera
  4. En sån fin haklapp du sytt! Både kläder och haklappar går det åt många av här hos oss med en liten G på 6 mån. som dreglar och kräks mest hela tiden ;). Ha en riktigt fin fortsatt vecka!

    Kram L

    SvaraRadera
  5. Vilken fin haklapp du har gjort! Ja, en så länge behöver jag ingen själv, men man vet ju aldrig... hihi
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Vilket söt hakklapp du sytt. Skönt med lite lagom stora projekt vid sidan om husbygget va? ;) Det behöver iaf jag och det ger mig ny energi. Kuddarna är oxå hur fina som helst, passar bra i er soffa.

    Ha en bra dag! Kramar Milla

    SvaraRadera
  7. Nu börjar förskylnings tiderna så då är det väl dags att trycka i sig c-vitaminrik föda. Vi var förskylda för två veckors sedan och hoppas att det dröjer ett tag till nästan.

    Kul att du kommit igång med sömnaden jättefina kuddarna är jag gillar stjärnan du tryckt på. Visst är det fint med prickigt snyggt du fått till mönsterpassningen på prickarna. Tack för länken.

    Hoppas ni snart blir friska.
    Kram Mia

    SvaraRadera