onsdag 11 augusti 2010

Café

Välkommen till mitt...hmm..nåja då..dotterns café! Fast jag tvivlar på att hon riktigt förstår innebörden i ordet "café"...jag misstänker att hon tror att det är vimplarna som heter så, för efter att de hängdes upp så började hennes lilla hörna heta café :).



Vimplarna ja.. Det var de jag sydde igår, och jag är helt säker på att jag har gjort något fel, för det gick snabbt, enkelt och utan krångel. Inte ens tråden hoppade ur nålen en enda gång... Vilket betyder att jag säkert har gjort dem på ett helt konstigt sätt så när någon sann vimpelkännare någon gång stegar in i vårt kök lär de få sig ett ordenligt gapskratt. Som tur har en två-åring inte så stor skillnad...



I vårt...hmm, dotterns café bjuder vi på kaffe och saft med söta tilltugg.


Sötast är väl nog ändå café innehavaren herself som här tar sig en välförtjänt kaffepaus :). Och näe, det ser inte sådär stilrent rosa-vitt ut hela tiden medan hon leker. Medan jag fotade stod hon bakom mig, mutad med en juiceflaska. Genast hon slapp till bordet så bröt kaoset ut med plastfrukter och duplobitar över hela bordet. Men jag tycker det ska få synas att det bor barn i ett hem :).

Skrev jag förresten att det nyöppnade cafét är beläget i vårt kök? Hela köket håller dag för dag att förvandlas till ett stort lekrum. Snart får vi slänga ut vårt riktiga matbord för att få plats med alla småfolk-grejer. Jag ser ett stort problem i hur maken ska få plats med sina långa ben under dotterns cafébord vid måltiderna. Bäst att jag behärskar mig ännu ett år innan jag tillverkar ännu mer barnprylar :).

Tack för besöket, välkommen åter för påtår :)

5 kommentarer:

  1. Åh en så söt liten cafe hörna och ägarinnan är lika söt hon.
    Vilken fin meny du har gjort allt passar så fint ihop. Du har säkert gjort vimplarna helt rätt ibland har man flyt helt enkelt.

    Mina barns lekkök är faktiskt i vårat riktiga kök de har en hel vägg fylld med massa kul. Väldigt praktiskt då man själv lagar mat. H

    Nu skall jag ta hand om bullarna i ugnen
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Vilket ögongodis! Både cafét och ägarinnan. Jättefina vimplar. Din händighet imponerar igen. Måste vara underbart att kunna göra verklighet av sina idéer.
    Själv har jag en sådan dag då jag borde hålla mig enbart i leksakskök. Lyckades precis bränna sönder cupcakesen som 9 perosner skulle få till efterrrätt om några timmar. Jaja, får väl servera mycket vin till huvudrätten, så smaklökarna är lite bedövade:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättesött och ursöt liten dotter.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Sött som socker alltihopa! Den där tösen kunde man sätta ovanpå en tårta, hihi!
    Min erfarenhet av barnkök i köket är att det ändå trots allt är mammas koppar och slevar som är roligast att leka med...

    SvaraRadera
  5. Hej Annie! Missade ditt inlägg igår, vad roligt att du provat kolakakorna, jättekul för min gästbloggare också att se andra göra efter recepten! Tycker den vita chokladen såg tjusigt ut på kakorna, inte alls misslyckat - du är alltför självkritiskt!!

    Och vad himla fint du gjort i dotterns rum - jättesött verkligen! För att inte tala om lilltjejen själv- helt bedårande!! Vad roligt att få se en bild på henne!

    Kraaamizar aka

    SvaraRadera