söndag 29 augusti 2010

Kuddarnas krig

I helgen har jag sytt nya kuddöverdrag till soffkuddarna. Det blev beigea linneöverdrag med vita stjärnor på. Jag fick iden av min vän H som för ett tag sedan hade köpt en liknande kudde åt sig (tack, tack H :)).



Förstås "kråtade" jag lite extra och sydde in ett snöre i kanten på en av kuddarna, jag trodde slutresultatet skulle blir proffsigare då *haha*. Tyvärr blev det andra fodralet snyggare, jag koncentrerade mig så mycket på att få snöret på rätt ställe att passformen på fodralet i stället blev lidande (=lite för stort för kudden), men det kan jag leva med. Men nästa gång använder jag nog mina snören till något vettigare ;).

När jag syr händer det allt som oftast att jag skyller eventuella felaktigheter på min kollega Elna (=symaskinen). Men när köksgolvet svämmade över av textilfärg för att jag glömt använda underlag när jag tryckte stjärnorna så kunde jag inte ens skylla på henne! Jag tycker jag borde ha lärt mig sedan jag impregnerade vårt köksbord med samma textilfärg för någon månad sen... Tur att det går rätt enkelt att tvätta bort, för jag känner på mig att det inte var sista gången ;).

Ha en skön söndag! Här blir det pizzabak alldeles strax :).

10 kommentarer:

  1. Det var ju snygga kuddar!
    Jag har en modell i tankarna nu också som jag skulle vilja testa sy, men har inte haft tillfälle ännu.

    Måste bara fråga: har ni såna där soffor som tyget är lite "mockaliknande"? Vi har två såna fåtöljer, så jag undrar bara hur du håller sofforna rena? Minsta lilla droppe saft lämnar ju ett märke, tycker jag...

    Skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt! Här vankas det också pizza om en stund :oP Kram, syrran

    SvaraRadera
  3. Jätte snygga kuddar! Du slutar aldrig att imponera! Hur hinner du med allt?
    Ha en riktigt fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  4. Sikta mot stjärnorna-kuddarna diggar jag!!!

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt det kommer att passa ditt nya hem jättefint.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jag läste din kommentar till mig.
    Det är så sant att vi försöker efterlikna det gamla vackra.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Wow vilka supersnygga kuddar - me like! Har några liknande "köpta" dock... Vad händig och duktig du är, kan det mesta ju (avis), hihi. Hoppas pizzan smakade!

    Kramizar från bloggkompisen aka

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Jättefina kuddar!! Sådana skulle sonen vilja ha sa han när han tittade på din blogg :)

    Tack för dina snälla ord hos mig! Det kommer "Före-bilder" med, Sofia har tagit dem eftersom hon målade rummet själv, så fick inte jag chansen att fota innan.
    Angående lilla fönstret och balkongdörren så köpte vi frostad plast från Bauhaus. Fast inte med klister på baksida, som det brukar vara utan man sprayade vatten på fönstret och satte upp plasten SEN! Supersmart! Och sen ville jag ge dem en känsla av båthyttskänsla genom att göra små "titthål" :) Kul att du gillade det!

    Ta hand om er och hoppas ni får en fin vecka!
    Kram kram ia

    SvaraRadera
  9. Vilka fina kuddar du gjort! Ja, det som låter enkelt att göra kan visa sig vara knepigare i praktiken... ;)
    Oj då, textilfärg över köksgolvet! Låter som om du fick en hel del att göra med att torka upp det kan jag tänka mig... Såna där missar händer alltsom oftast, man lär sig aldrig, hihi! ;)
    Ha en fin tisdag! :)

    SvaraRadera
  10. hej! jag hittade hit via liliths blogg och har nu haft en riktigt trevlig stund medan jag bläddrat tillbaka ända till din bloggstart i mars :)
    h. ingela

    SvaraRadera