söndag 30 maj 2010

Rätt rosa

Nu har jag äntligen fått bort den utblommade pärlhyacinten och den halv-bort-snattade mossan som har utgjort en rätt sorglig syn vid trappan. I stället så välkomnas nu våra besökare av en rosa pelargon och en (än så länge) rätt blygsam murgröna. Men det ska väl ta sig så småningom ;).
Färgen på pelargonen är den allra grällast rosa, jag hoppas naturligtvis att den ska blekna i solen ;). Tyvärr hade de inga mer diskreta rosa toner i butiken igår, och eftersom jag inte kan vänta när jag väl har tagit mig i kragen för att byta ut något, så fick det duga med en liten neonklick vid trappan än så länge!

Bakom krukorna skymtar en katt som dotterns morfar har gjort. Ögonen är lagade av gamla reflex så de lyser i mörkret precis som på en riktig katt!

Att ha en händig morfar är inte fy skam. Till julklapp fick hon en hemlagad gunghäst och den är sannerligen i användning. Sitter hon inte och gungar på den i vildaste galopp så leder hon runt med den i lägenheten, till och med i badrummet hittar den in ibland!

Idag ska vi på 1-års kalas till dotterns lilla kusin. Hon kommer att få en likadan häst till present av morfar, men den är vitmålad i stället (enligt min systers önskemål :)).

Ha en skön söndag allihop (och Trevlig Morsdag till mina rikssvenska läsare :))

4 kommentarer:

  1. Fint du gjort med blommorna! Vackert att blanda blommande växter med murgröna eller annat grönt hängande bladverk! Fick mig ett gott skratt åt katten du visar, vilken svans :)

    Trevlig "mamma-dag" önskas dig också!

    SvaraRadera
  2. Och jag fick tag på pelargoner i en färg som är så svagt rosa....jag har ingen aning om hur jag skall beskriva den....vi får korsa våra färger. Din är i alla fall snyggare än den färg jag fick tag på!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Och vilken gunghäst!
    /Jennie

    SvaraRadera
  4. Smart med lysande kattögon vilken fin gunghäst din pappa har gjort. Sån skulle jag också vilja ha.
    kram Anette

    SvaraRadera