lördag 29 maj 2010

...mera fynd

Här följer resten av fynden jag hittade på utförsäljningen.

Den här hjärtformade zinkskålen vet jag ännu inte riktigt vad jag skall göra med..men jag antar att den hittar sin plats förr eller senare. Problemet när man har ett litet nyfiket barn hemma är att inga föremål på nåbart avstånd får vara i fred. Lyft dem högre upp!? Njae...det är inte så enkelt alla gånger. Något som jag mycket sällan tänkte på före vi hade barn är att de flesta prydnadsföremål ska placeras lågt ner för att komma till sin rätt. Sett snett nerifrån är det väldigt få saker som ser snygga ut - tyvärr (för det är precis på den höjden vi har de flesta av våra prylar). Nåja, en del har jag ju också inom räckhåll för dottern, hon plockar sakerna fram och tillbaka och så länge hon inte kan skada sig så är det okej för mig. På detta hjärta tror jag dock att fingrarna snabbt skulle åka in i de små hjärt-hålen på sidorna... Ajaj! Skålen får alltså åka in i skåpet ett tag ännu...


Något som däremot har funnit sin plats är dessa små flaskor som inhandlades till vår framtida lilla wc. De får redan stå på fönsterkarmen i vårt nuvarande (jättefula) badrum... man (eller jag i alla fall) blir glad av att se på dem där i fönstret och fantisera om vår lilla wc dit jag redan har valt ut inredning förresten (den har jag glömt att visa, måste minnas det i något annat inlägg!)

Sista sakerna som transporterades hem i plåtlådan var dessa trädgårdsredskap. När jag köpte dem så tänkte jag ha dem som prydnad, upphängda på husväggen... men när jag kom hem och undersökte lite noggrannare så märkte jag att de är riktigt stadiga och ordentligt gjorda, så nu kommer de att få göra nytta för sig också. Jag skall inviga spaden om en liten stund när jag planterar en pelargon vid trappan. Hittills i vår har jag använt dotterns sandlåde-spade att plantera med (eftersom mina redskap ligger i förvar i en trälåda hos svärföräldrarna och jag aldrig minns att ta hem dem!). Det har inte varit så pop kan ni tro när jag flera gånger glömt spaden i jordsäcken, kalabalik i sandlådan snackar vi om här! Nu får hon ha sin orangea plastspade i fred och jag får njuta av att sätta en riktigt vacker spade i jorden :)

5 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd! Urfina trädgårdsredskap, de kommer göra det extra roligt att plantera.
    Jag blir sååå nyfiken på inredningen till ert wc. Väntar på bilderna...:)
    /Jennie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken fin blogg du har! Och det skall bli jättespännande att följa ert husbygge.....hoppas vi får se riktigt mycket!
    Jag kommer tillbaka!
    Kram från Snäckskalsdalen
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Härliga fynd du gjort! Perfekt med redskap som både kan användas och är vackra som dekoration :)

    Ha en fin lördagskväll!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. PS. Jysk skulle aldrig ha råd att anlita mig ;)

    SvaraRadera
  5. Fina fina fynd! Jag ser framför mig en härlig julplantering med mossa och en hyacint i zinkskålen, eller att fylla den med vitt grus och ett blockljus? Finns nog många sätt att använda den på! Hoppas på många bilder från ert bygge!
    Ha en mysig söndag!
    Kramizar aka

    SvaraRadera