söndag 9 maj 2010

Morsdag

Jag har haft fullt upp hela helgen med tjejträff på fredag, bröllop på lördag och morsdagsfirande i dag så bloggen har fått lida några dagar. Idag måste jag ändå bara presentera den fina presenten som jag fick av min man och dotter idag... Sommar med Ernst! En bok som jag vet att en hel del andra bloggare också har, jag är väl knappast den enda i inredningsvärlden som inspireras av denna barfota man :).


Eftersom jag är den som är hemma hela dagarna o därför oftast vittjar postlådan till först har jag också varit väl medveten om att det inte kommit något bokpaket de senaste veckorna... Men min underbara man hade beställt boken till sin jobb-adress i stället, så det blev verkligen en överraskning :)


Jag har redan bläddrat i genom boken ett varv och hittat flera smaskiga recept och några fix-grejer (bland annat hängmatte-kudden) som jag kommer att prova i sommar.

Förutom boken och en fin blombukett (med vita blommor ;)), så fick jag ju arbetsbyxorna redan i förskott. Så nu hoppas vi på sol och värme i morgon för då börjar vi spika formarna som garagegrunden skall gjutas i...

Ha en skön vecka alla läsare!

Lämna gärna en rad, det är alltid lika roligt när nån kommenterar :)

5 kommentarer:

  1. Bara en rad? ;)
    Kul att mannen såg till att boken skulle bli en överraskning! Min gjorde också så till julen, beställde till jobbet.
    Själv fick jag också en bok igår, men det var egentligen en försenad present från brorsan och frun :)

    Ha en bra vecka och lycka till på bygget!

    SvaraRadera
  2. Vilken omtänksam man du har:) Roligt att han tänkte till och gjorde allt till en överraskning och ordnade med beställningen till jobbet! Byxorna kommer nog till pass gissar jag, ni har en hel del arbete framför er, men det är också en rolig tid. Jag har själv byggt hus med min man en gång i tiden innan vi flyttade in där vi bor nu!

    kramizar från aka

    SvaraRadera
  3. Hej Annie!
    Tack för besöket hos mig, kul att du vill vara med o tävla:)

    Vad gulligt av din man att ge dig boken som en överraskning, kan tänka mig att den är full av inspiration och Ernst-mys!

    Spännande med ert husbygge!

    Ha en bra dag!
    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vad kul att du tittade in på min blogg! Alltid roligt med nya besökare! Tittade runt lite här på din blogg också, den är jättefin! Stormgillar din header, bloggbeskrivningen passar så otroligt bra till den fina bilden på det stormiga havet! :) Dessutom är det jättekul att hitta österbottniska bloggar tycker jag!
    Fastnade för inlägget där du skrev om din jakt på bröllopskläder. Satt framför datorn och log för mig själv, för jag kände så väl igen mig! Jag har nämligen också varit på jakt efter kläder till ett bröllop vi är bjudna till nästa lördag, och det visade sig vara nästan störtomöjligt att hitta några vettiga kläder till rimligt pris! Började bli smått desperat, men som tur var hittade jag till slut en jättefin kjol i min gamla hemstad norröver förra lördagen. Vilken lättnad att ha det problemet ur världen!
    Hit kommer jag gärna igen! :) Ha det så bra!

    SvaraRadera
  5. Glömde ju säga att det var en jättefin bok du fick! Bläddrade själv i den i bokhandeln så sent som igår och den skulle gärna få följa med hem! :)

    SvaraRadera