torsdag 13 maj 2010

Porch swing

Idag har vi haft riktigt sommarvärme och största delen av dagen har tillbringats utomhus... och med utomhusvistelse kommer förstås utomhus-drömmarna. Det vill säga drömmar om vår framtida trädgård. Så medans min käre man planerar och funderar över garagegrunden som skall påbörjas i morgon så planerar jag terass-inredning a´la 2011 (eller i värsta fall 2012!!!). En sak som bara blir viktigare och viktigare och som jag på nån i-landsnivå känner att jag inte kommer att klara mig utan är en amerikans terrassgunga. Gungan ska naturligtvis vara av vitmålad trä och hittar jag ingen till ett passande pris så blir det att ta fram sågen och hammaren.

Här har jag samlat lite inspirationsbilder från nätet...


Tänk vad fint att pryda gungan med somriga kuddar...



...att sitta i den och läsa en bra bok...


Har man en snygg gunga måste förstås resten av terrassen också vara fin!


Såhär pampigt kommer det i alla fall inte att bli...


...men en gunga, det ska jag bara ha.

Dessutom så är det jättebra för balansen att gunga, man borde börja gunga så fort man lär sig sitta och gunga ännu medan man bor på åldringshem...Så det så!

Tillbaka till verkligheten. Första åtgärden på utefronten är att försöka få upphängt vår nyinförskaffade hängmatta. Om jag bara minns så skall jag köpa ordentliga krokar i morgon... Bäst jag skriver upp det bums så jag inte glömmer ;)

Ha det bra i vårsolen!

(ps. samtliga bilder är lånade från nätet)

5 kommentarer:

  1. Oj va härlig gunga! Ni måste absolut skaffa er en sådan så får jag komma dit o njuta av den och en härlig terass sen! Hälsn. Heidi

    SvaraRadera
  2. En sån har jag också på önskelistan till vårt framtida hus :o) får komma och provgunga er först! Ha det bra i värmen!

    Kram,
    Jennie

    SvaraRadera
  3. Köper konceptet rakt av! Kan inte bli mycket vackrare än så med de fina gungorna och exteriören - vill ha!

    Trevlig lördag o kramiz aka

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack för din snälla kommentar, du är välkommen när du vill:-)
    Va kul med ett husbygge att följa, Självklart ska du ha en häng soffa i amerikansk stil det är ju så häftigt. Lycka till med bygget.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. hej,
    googleträff på hänggunga..
    har precis byggt och provhängt den första "porch swingen" hemma,
    mjuka runda former..
    Om intresse finns mailar jag gärna ett par bilder.
    hälsn lasse
    ahrmanbup@hotmail.com

    SvaraRadera