söndag 2 maj 2010

All the small things...

Trots att det känns som jag hela helgen skulle ha klampat runt på en lerig tomt med gummistövlar på fötterna och ett låååångt måttband i händerna så har jag faktiskt hunnit med ett litet make-over projekt också.

För något år sen fick jag denna lilla ask av min man. Den är handgjord i Finland och riktigt fin...men den har ändå fått stå undangömd i ett skåp eftersom jag inte riktigt har kommit överens med färgen. Så igår bestämde jag mig för att måla den (för att döva mitt dåliga samvete över att "förstöra" en handgjord grej som jag fått i present så intalar jag mig för att den målades ju för hand i alla fall ;)).



Jag har ännu inte bestämt mig för vad den ska innehålla, så jag tyckte texten passade bra... Då kan jag sätta lite vad som helst i den. Insidan lämnade jag i alla fall omålad och tycker själv att slutresultatet blev lyckat. Och gubben är också nöjd att asken äntligen fått komma fram ur sina gömmor och numera huserar i vardagsrummet :)




I morgon ska det grävas dräneringsrör, så det blir väl en gummistövel-dag då igen ;)

1 kommentar:

  1. Åh vad fin asken blev! Den fick helt klart nytt liv, fräscht! Snyggt designat med halsbanden i också! Ett tips, spara alla fina små meddelanden du får från barnen i lådan, typ morsdag, födelsedagar etc. Sådana lappar vill man ju gärna ha kvar, men det finns aldrig något riktigt bra ställe att förvara dem på! Vad passar bättre än i din fina ask!
    kramiz aka

    SvaraRadera