tisdag 13 april 2010

Underbara dag...

Man kan ju inte annat än att vara på ett strålande humör en sådan härlig vårdag som denna. Strunt samma att både jag och dottern var indränkta av tallsåpa efter att vi skurat verandaräckena- det finns ju tvättmaskin. Eller att dottern trampade mitt i enda hundskiten på en kilometers radie - hon hade ju gummistövlar på så det var rätt lätt åtgärdat.



Jag bongade också årets första trana idag... På åkern bakom vårt radhus. Det är så härligt att bo på landet, speciellt nu när naturen börjar väckas till liv. Blåbärsris har jag plockat och satt i en gammal mjölkhink på köksbordet (enligt en idé som jag fick av en annan bloggare, tyvärr hittar jag inte heller denna mer :O, hoppas bara att det inte var samma som hade hjärtekransen, då får jag nog skämmas minsann som snor två ideér rakt av utan minsta lilla länk!)


Kvällen ägnades åt införskaffning av föda, inte världens roligaste uppdrag precis, men efter att granntanten idag kommit över med en burk köttgryta så förstod jag att det kanske börjar bli dags att uppdatera skafferiet ;). (Jättegod köttgryta förresten, ännu en fördel med landet, alla känner alla= de flesta är trevliga åt alla!). En tulpanbukett slank också ner i shoppingvagnen och precis som bloggerskan jag härmar så flitigt så stack jag ner tulpanerna bland riset. Till och med gubben tyckte om idén :).



Så nu hoppas jag att riset och tulpanerna inte skall ta kål på varandra. Vita tulpaner är nämligen en bristvara i butikerna här omkring och blåbärsris är inte heller alldeles lätt införskaffat (alla som varit i en våt, lerig vårskog tillsammans med en ett-åring vet vad jag talar om).



Nu önskar jag bara att detta underbara väder skulle hålla i sig.

Skön vår till er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar