söndag 11 april 2010

Solen skiner, solen skiner...

Idag tittade solen äntligen fram efter att ha gömt sig i åtta långa dagar. Ungefär samtidigt med solen gick humöret också upp några grader. På förmiddagen hade jag lyckast slå huvudet riktigt ordentligt i en skåpdörr (jag kände mig som Kalle Anka när han smäller i huvudet och fåglar och stjärnor flyger runt i en salig röra), efter knocken och medföljande huvudvärk lade jag mig en stund på soffan för att vila. Jag slocknade direkt och sov hela tre sköna timmar för att sedan vakna lagom till solskenet. Då bar det iväg på mini-picnic till "bakgården". Jag och gubben skyfflade bort några ton snö och sedan kunde vi äntligen njuta av saft och kex i vårsolen. Dottern hade fullt upp med att krypa fram och tillbaka under staketet, men en kort kexpaus hann hon också med.

Efter en snabb middag så trampade vi i väg på årets första cykeltur. Dottern satt bak och pekade på traktorer och kråkor (saldot blev fyra traktorer och ca tjugo kråkor, lantisar som vi är :)). Vi passade också på att plumsa i drivorna längs med vägkanten och samla diverse ris och material till pyssel-projekt. Jag hade tänkt göra ett vide-hjärta till dörren enligt en modell som jag såg på en blogg igår... Tyvärr tänkte jag (förstås) att jag nog minns hur det ser ut och sparade inte bilden. Så nu har jag ägnat kvällen åt att irrande söka den rätta bloggen i blogglandia utan resultat. En massa spännande tävlingar har jag i alla fall lyckast bli deltagare i :). Hoppas verkligen på någon liten vinst... Det är ju såååå spännande att veta att man har ett paket på kommande på posten. Jag hör till den skaran som samlar på allehanda etiketter, lappar och koder från blöjpaket, flingor och russinpaket och skickar in för att få en liten sak i belöning som man inte ens vill ha... (detta förstår sig inte min man på, men jag är säker på att det finns andra där ute med samma lite udda intresse ;)). Därför tycker jag att det ät super att få vara med och tävla om FINA priser!

Jahapp ja..nu skall jag fortsätta i sökandet efter den försvunna videkransen... ifall någon vet var den hittas så tipsa gärna. Är rätt säker på att mitt eget exemplar inte blir lika fin utan modell, och en krans måste jag nog göra efter att ha haft gubben att hoppa längs dikesrenen och skära vide (medan jag stod på vägen och ropade "Nej,nej, inte den, den är alldeles för kort, ta dendär långa i stället, ja just den som står mitt i diket med tre meter vatten runt, den ska jag ha!" :)

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg du har! Ja det är inte lätt och hämta ris nu när snön smälter med en väldig fart. Lycka till med kransen! Roligt du ville vara med på min utlottning!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett videhjärta på vår dörr, ska jag skicka en bild? (Har inte gjort det själv, inköpt på höstmarknad - så månne int det duger som modell ;o) ) Kram, J

    SvaraRadera