onsdag 28 april 2010

Shoppis

Igår var en lyckans dag här på hemma- (och shopping-) fronten. Min älskade man kom hem från arbetet redan 14.45!!! Här snackar vi gubben som inte har haft pekkanen sen dotterns födelsedag i oktober (o då hade han förstås ett viktigt möte på förmiddagen som han smet i väg på en timme, men det kanske inte räknas..!?) och som ännu knappt har nämnt ordet vintersemester! Missförstå mig rätt nu, jag är jätteglad att någon i detta hushållet slavar och förtjänar lite pengar, det kommer verkligen att behövas de närmsta åren känner jag på mig...men nån gång måste man ju unna sig lite ledigt också!
Vi packade i alla fall in dottern i bilen och körde en halv timme i nordlig riktning. Där hittade jag en massa att spendera dessa omtalade peningar på. Bland annat detta bäddset från Hemtex (men i blått, det fanns inte på hemsidan). Så nu ligger det i skåpet och väntar på nybygget, för här i lägenheten packas det inte upp några nya lyxiga lakan :).

Vid Claes Ohlson kände jag en stark dragningskraft till dessa hyllpapper (jag har aldrig använt hyllpapper, men jag tror knappast att det har funnits såhär snygga förr heller ;)). Den rosa rullen sparas nog i alla fall till dotterns framtida (prinsess)rum.

Det jag egentligen var ute efter vid Klasses var denna söta barnkavel av trä som min lilla kökshjälpreda ska få börja använda. Förhoppningsvis hinns det med bullbak ännu denna vecka så hon får inviga nyförvärvet...

Klänningen då...efter mycket möda, svett och suckar så bestämde jag mig för denna... Inte precis någon fin-fin klänning, men nöden har ingen lag. Jag köpte en svart fodral-klänning också (dubbelt dyrare dessutom), men väl hemma framför spegeln så bestämde jag mig för att jag hellre ser ut som en avslappnad prickig korv än som en länkkorv inspänd i ett prinskorv-skinn.
Enda nackdelen med prickisen är att nån säkert kommer att tro att man försöker dölja en begynnande bebismage, men det kan jag lova att så är inte fallet! (enda jag försöker gömma är min chokladmage ;)). Medan jag väntade dottern konstaterade jag nämligen att om det ät nåt jag är riktigt urusel på så är det nog att vara gravid... så jag skjuter det med glädje till framtiden :)

Nu skall jag planera lite trädgård innan dottern vaknar (kanske sku vara smartast att planera insidan av huset innan man börjar planera blomrabatter, men jag kan bara inte låta bli med alla dessa härliga frökataloger som dimper ner i postlådan varje dag!!!)

3 kommentarer:

  1. Vilka lyckade köp :o) Du kommer att vara jättesöt i din nya prickiga klänning, passar dej på pricken *fniss*! Lite extra utrymme för god kalasmat är ju inte så illa heller ;o)Kramis!

    SvaraRadera
  2. jättefina sängkläder! Jag tycker Hemtex har mycket fint liksom Åhléns!

    Du gjorde ett bra val med klänningen! Såå fint med en vit skir kofta till och ett par skor med klack och öppen tå! Riktig sommarhit!

    Hyllpapper minns jag från min mormors hem, riktigt hemtrevligt! Ser fram emot att se det i en modern tappning, tror det blir jättefint!

    Tack för kommentaren i min blogg, roligt att du tittade in!

    kramizar aka

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad roligt att du hittade in till mig, och tack för den fina kommentaren!
    Jättefin blogg du har! Jag blir så nyfiken på att se mer av ert hus, för på sättet du beskriver det tror jag att jag kommer att gilla det, mycket:)
    Hälsningar
    Jennie

    SvaraRadera