fredag 9 april 2010

Tandsprickning och Pepsodent-vitt

Idag har det inte hänt så mycket spännande. Vi har ändå haft en riktigt trevlig dag vid mommos o moffas tillsammans med moster :). Dessvärre har både jag och dottern drabbats av tandsprickning. Hennes sylvassa hörn-tänder i nedre käken gör sig påminda genom ett ständigt gnällande, men tro mig, jag vet hur det känns! För på mig så värker och kliar det av en visdomstand, men jag gör mitt bästa för att ignorera problemet. Jag kan säga som så att jag hellre tar lite tandvärk, än att än en gång till ligga darrandes under en steril grön duk medan någon fäktar med stiletter framför ansiktet mitt (dessutom utan att veta om man skall få tillbaka känseln i nedre läppen sedan bedövningen släpper...). Tandläkarskräck?! Hmm...känns som det ordet skulle vara bekant!


För någon liten dag sedan så orkade jag i alla fall vara aktiv i sy-verkstaden och fixade några hjärtan samt ett nytt kuddfodral till vita fåtöljen. En mening som jag ofta upprepar för gubben är "Om man har neutral färg (alltså vit) på väggar och möbler så kan man enkelt variera med olika färger på kuddar och gardiner"...så han kanske inte var helt nöjd med att den mörkgråa kudden fick ge vika för en vit art-frände efter att bara ha hängt med några veckor. Men han vänjer väl sig (tänker jag). Einstein is åtminstone still going strong... Funderar på om min fanatism övergår till mani i fall jag skulle sätta upp en bild av honom någonstans... Så det nu åtminstone skulle finnas en klyftig person i detta hushållet. Tåls att funderas på en stund. Nu blir det att inta vågrät ställning i soffan resten av kvällen och passa på att äta massor med choklad inför det oundvikliga förestående tandläkarbesöket.

2 kommentarer:

  1. Både kudde och hjärtan är jättefina :o) Här kämpar vi också med tandsprickning, dock bara en av oss som tur! Ha en jätteskön helg! Kramisar!

    SvaraRadera
  2. hej Annie.
    Så kul att du vill varamed på utlottningen, välkommen. Och jag har kikat runt på dinmysiga blogg. Det som är fördelen med att ha en utlottning, är att man hittar nya bloggar som man gärna hälsar på hos igen.
    Ha en bra söndag.
    Pella

    SvaraRadera