måndag 19 april 2010

Kakfrossa

Helgen har varit full av program. Lördagskvällen spenderades med att hitta på program till min mans brors bröllop... Ibland tycker jag nästan att dessa planerar-kvällar är roligare än själva festen (men det får ni inte säga åt någon ;)). Som vanligt hade jag ju räknat med att folk skulle äta betydligt mer än vad de faktiskt gjorde, så nu har jag och gubben gnagt på pinochio-tårta i dagarna tre (inte mej emot, men som skrivet så har jag ju ett förestående bröllop att tänka på ,så det vore inte helt fel att minska lite på konturerna!)



Söndagskvällen tillbringade vi på familjeträff. Även det riktigt roligt. Trots att ni kanske kan tänka er ljudnivån när 16 stycken pratglada föräldrar tillsammans med 10 stycken barn i åldern 3-18 månader samlas i ett litet hus. Konstigt nog går alltid dessa träffar väldigt smidigt till.



Idag har vi varit på församlingens mamma-barn träff. Dottern uppförde sig förstås perfekt (eller så not!) Hon orkade sitta hela femton sekunder stilla i min famn i ringen, sen måste hon bara brumma runt lite med alla traktorer, peka på en lillkilles mumin-body och sjunga "mamamamamama" precis när ledaren berättade något och sedan ställa sig mitt i ringen och göra flåsljud när en kanin visades upp som rekvisita till en sång. (för länge sen när vi lärde henne hur olika djur lät så hittade jag på att kaniner/harar snusar lite försiktigt, detta har dock dottern utvecklat till världens flås-blås varje gång en kanin/hare nämns). Sedan knatade hon runt på scenen i samlingslokalen och gallskrek varje gång jag försökte få henne tillbaka till sin plats, så jag gav upp.

Nu ligger hon i sin säng och hostar och snorvlar. Det verkar som vi skulle ha förkylning på gång igen och med tanke på att det är nästan två månader sen senast så är det ingen omöjlighet (men inte desto trevligare för det). Så nu ska även jag försöka ladda batterierna en stund... känner jag situationen rätt så kan det bli många långa nätter framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar