onsdag 14 april 2010

Härliga vår!

Underbart väder ännu en dag. Snön smälter bara mer och mer och jag, dottern och granntanten hjälper flitigt till med våra spadar! Idag planterade jag en pärlhyacint utomhus (dottern försökte först plantera den på golvet i det allmänna förrådet, men efter att jag hade sopat upp ca 10 liter mull så planterades den i en plåthink i stället ;).

Så här var utsikten från bloggarplatsen i måndags...



...och idag såg det ut såhär!



Jag njuter och njuter... och är överlycklig för att jag har möjlighet att vara hemma med dottern, tänk vilken lyx, att själv få bestämma över vad man skall göra med sådana här underbara vårdagar! Nu ska jag skråla vidare på "Sommartider" en stund innan jag kryper ner mellan nytvättade lakan som torkat utomhus i solen :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar