måndag 26 april 2010

Misslyckad shopping o motorsågsmassaker

Det verkar som att de flesta bloggare skulle lida av tidsbrist denna årstid. Och vem är inte hellre ute i det härliga vårvädret än sitter framför skärmen!? Här hos oss märks det också att det börjar dra ihop sig för byggsäsong... Tre kvällar av fyra spenderas på något sätt i byggandets (planerings) tecken.

I lördags hann jag i alla fall en sväng till stan medan snälla mommo skötte dottern. Jag var på jakt efter en klänning till bröllopet vi ska på om...hmm...en och en halv vecka!!! Mina krav var ganska små redan från början, klänningen skulle helst vara svart, ganska enkel och ganska billig. Efter en stund sänkte jag mina krav betydligt; klänningen fick vara vilken färg som helst (bara inte nån färg som man börjar se ännu blekare ut med), vilken modell som helst (bara den slutar vid knäna) och fortfarande ganska billig. Efter ytterligare en stunds letande så sänkte jag kraven till : klänning-skrället får se ut hur som helst bara man täcks ha den på ett bröllop. Resultat = NOLL! Så nu blir det att ställa kosan norrut till andra grannstaden någon kväll och hoppas på bättre lycka där. Dottern fick en hel del smått i alla fall. Bland annat denna kofta från KappAhl (Vintage stories).
Jag kan också säga att jag led stora samvetskval medan jag sprang på stan eftersom jag visste att maken och min pappa var ensamma vid tomten och fällde träd... Jag visste också hur jättemånga träd det var som skulle bort... På eftermiddagen hann jag i alla fall dit ett varv och fick för första gången i mitt liv pröva på att såga med motorsåg... och jag tycker inte längre synd om maken. Jag skulle MYCKET hellre ha tillbringat dagen med en motorsåg i händerna än att springa på stan. Alla som någon gång har prövat vet vilken mäktig känsla det är att knixa lite med sågen och sedan följer ett brak när man har fällt ett stort träd till marken... Tur att vi har en stor tomt, för jag känner på mig att det inte kommer att ta någon längre tid innan jag står där och sågar igen...och igen... :) Enda som grämer mig är att jag inte fick startat sågen själv :(... men nästa gång fixar jag nog det också ;)...

4 kommentarer:

  1. Oj va tuff du e! :) Ja vågar int ens ga nära en motorsåg som e igång...

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående kommentar, tycker motorsågar är obehagliga. Behöver bara höra ljudet av den så ser jag framför mig hur armar och ben flyger...Kanske lika bra att du int får startat den själv så du inte beger dig iväg till tomten själv och sågar ner alla träd i ivern. Kom ihåg att det tar lääänge innan träd växer upp ;o) Jag vet, för jag sitter dagligen och stirrar på syrenen som jag hade tänkt skulle bli ett fint insynsskydd mot grannens, för att se om den inte skulle ha vuxit lite grann iallafall. Den är väl ca 40 cm ovanför marken...tror det blir nån annan generation som har glädje av den istället!

    (P.s. jättefin kofta! Hade sett på en sån åt A också, men har int sett dem här i stan...)

    Vi ses i helgen! Kramis!

    SvaraRadera
  3. Var just till tomten med grävmaskinist och byggövervakare och fick rådet att ca 10 granar till ska bort. Jippiie :). (Jag vet att det tar länge för träd att växa upp...men vi har träd, massor, (o fast än vi sku hugga bort alla träd på vår tomt så bor vi ju ändå mitt i skogen!!))

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt att hitta något att ha på sig när man måste hitta något... Om man inte har några pengar tex, då hittar man massor...
    Kram
    MArie

    SvaraRadera