fredag 17 december 2010

Lucia

Hos oss ligger vi efter för tillfället. Några dagar i alla fall. Som ett exempel kan vi ta lucia. Jag har för mig att de flesta firade lucia i måndags. Det försökte vi också, men det var en mycket envis två-åring som vägrade att ha varken kjol eller krona på sig. Jag packade in glitter, strut och ljus tillbaka högst upp i skåpet igen, men på onsdagen ångrade jag mig. Vi skulle minsann lussa för mommo (min mamma) i alla fall. Det har alltid hört till eftersom hon har födelsedag på lucia. Nu var dottern med på noterna, så på onsdagskvällen kunde man se en pytteliten lucia och en stor stjärngosse (med en ännu större stjärngosse-strut eftersom den är min mans) tåga fram hos mommo.


Dottern blev plötsligt alldeles blyg (eller så var det bara det stora intresset för godispåsen som hon överräckte åt mommo), så hon fick inte fram ett enda ord i lucia sången, fast hon har övat sedan februari. Men det går ju lika bra att sjunga Du ska inte tro det blir sommar, det är ju inte orden som räknas ;).


 Godisarna ja, hon fick nog smaka en. Sedan började glittret i kronan klia, så då var det slut på lussandet.


Minns ni att jag fick fyra hjärtan av plåt av min man i somras? De tillverkades bara någon dag efter att jag lagt in en beställning. Sedan har jag fått vänta läääääänge på att det skulle fixas hål i dem. I går kom han äntligen hem med dem...med pyttesmå hål i.


Till sist fick jag (med mycket tålamod) inpetat röda silkesband i dem. Den ursprungliga tanken var att hänga upp dem med mönstrat bomullsband, men den idén fick jag nog förkasta. Att begära nya borrhål i hjärtana skulle innebär samma sak som att säga åt dem, "Bye, bye, vi syns till sommaren igen!"

Som sagt... vi skyndar långsamt här hos oss just nu :)!

Jag önskar alla läsare en skön helg!

8 kommentarer:

  1. Vilken söt liten Lucia! Om en sån liten raring kom till mig så spelar det ingen roll vilken dag det var :)
    Jag har inte heller firat någon Lucia, det har varit så otroligt mycket nu, så inget hinns med... men nu fick jag i alla fall se en Lucia :)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Sååå söt liten Lucia, och fina hjärtan.
    Önskar dig en mysig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Söt som socker!
    Känner igen mig i förra inlägget. Har ändrat många golv och väggar sedan första valet:)
    Men jag tror att det mörkgrå i badrummet är helt rätt. Jag älskar ju vitt i alla nyanser, men jag tror att det mörka blir en fin kontrast till det ljusa på väggarna. Vi har haft vita golv i badrummet nu, och man ser varje litet strumpludd:)
    Kram
    Ps. Har skickat ett mail till dig.

    SvaraRadera
  4. Vilken söt liten Lucia! =)

    Trevlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. vilken sockersöt lucia ni hade. klart hon måste vänta någon dag innan hon ställde upp - vem vill nu lussa samtidigt som alla andra ;)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det var en fin lucia! Och bättre sent än aldrig faktiskt.
    Har en sak till dig på min blogg för övrigt...
    Ha det!

    SvaraRadera
  7. Och så har jag fått se den mest bedårande lilla Lucia nånsin! Så gullig.
    Krama henne, snälla!

    SvaraRadera
  8. Hihi vilken liten söting till tjej/lucia!! Och självklart går det ju bra med sommarvisor, det är ju tanken som räknas, haha. Jättefina plåthjärtan också, juliga!!

    Många kramizar till dig från mig!

    /aka

    SvaraRadera