torsdag 28 april 2011

I väntan på paket...

Mitt HM paket borde komma den här veckan. Egentligen är det inte så bråttom med paketet eftersom det jag beställt ska börja användas först i huset, men ändå är det lika spännande varje gång. Det jag beställde den här gången var badrumstextilier. Gästhanddukarna, badrumsmattan och tygkorgen här ovan kommer att placeras i badrummet på vinden (det med badkar, vita panelade väggar och mörkt golv).

De turkosa handdukarna och badrumsmattan ska vara i badrummet på nedre våningen. Där blir det vita kakel på väggarna och mörkgrå, nästan svarta, kakel på golvet. Det är kanske det enda rummet i huset som kommer att gå att variera med en lite modernare och färggrannare stil (i alla andra rum har vi ju valt rätt gammaldags tapeter). Jag har en hel hög med splitternya kritvita handdukar som jag också ska börja använda, men eftersom mannen i huset önskar sig lite mer färg (något som för övrigt tycks vara typiskt, kvinnorna vill ha mera vitt medan männen gärna har färger runt sig, när man sedan frågar vilken färg så har de ingen aning eller väldigt diffusa svar) så ska jag ge efter i åtminstone ett rum. Färgen på badrumshanddukarna kommer säkert att variera i takt med årstiderna, men eftersom vi (förhoppningsvis) flyttar in på sommaren så tycker jag det är fräscht med turkost mot det vita och gråa.

 Badrummet ja, troligtvis så börjar mannen med fuktspärren idag, så visst närmar det sig!

Skön torsdag till er alla!

Alla bilder är lånade från www.hm.com

Ps. Jag hade arrangerat bilderna betydligt snyggare, men varje gång jag förhandsgranskar eller sparar så kastar de om sig, så nu får de vara som de är, rakt upp och ner.

10 kommentarer:

  1. Kul att få planera badrummet helt från början. Gillar båda textilpaketen det lite lantliga rustika och moderna turkosa.

    Lycka till med fuktspärren.
    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jamen det är alltid roligt att få paket, oavsett när man ska använda dem sen. Lovar rapportera om lampan....men det borde väl också bero på vad för lampa man sätter i den?
    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Visst har Hm-home så mycket fint. Perfekt att kunna klicka hem från nätet.
    Hoppas ni får en fin Valborg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej hej!! Vad roligt att samla ihop nya fina saker till det nya huset!!! Förstår känslan i det :) Jag tycker du gjort jättefina val, fräscht och sobert, stilrent och ändå ombonat och mysigt :))

    Stooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Supersnygga textilier!
    Samma hos oss, i lilla toan nere går det bra att vräka på med klatshiga färger ;)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fint! De turkosa skulle nog passa i vårt badrum som också har vitt kakel på väggarna och svart på golvet. Får gå in och kika där.
    Smart av er att så gräs redan nu så ni slipper leva i leran! Väldigt smart. Jag lääängtar efter gräsmatta!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Jag måste lägga mig i det här med IKEA-lampan hos Anna. Vår ger för svagt sken, men jag ska kolla om det går med en starkare lampa, jag tror hon har rätt i det. För i övrigt är den kanon!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hm-home har mycket fint. Gillar verkligen det turkosa, fräscht och snyggt!
    Ha en skön fredagskväll!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  9. Så fint, så fint och HM har så jättefina saker. Väntar med spänning på att få se hur det blir.
    Jag missade den finaste litte påskkärringen jag sett, helt bedårande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Jättehärliga grejer! Tygkrukan har jag också... Och nu har vi turen att ha HM home här istan. Har ännu bara varit där en gång, men det blir säkert fler...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera