tisdag 12 april 2011

Bland hönor och tuppar

Wow, vad mycket fint påskpynt och olika vår-arrangemang man hittar i Blogglandia i dessa tider. Jag måste erkänna att mitt intresse för hemmet är på botten för tillfället. Jag försöker upprätthålla lite ordning, men jag har varken motivation, ork eller tid för några förändringar. Siktet är hela tiden inställt på huset. På grund av detta är jag inte så ivrig att fota här hemma (allt ser bara trist, gammalt och tråkigt ut i mina ögon) och byggandet är det ingen större vits att föreviga dagligen här på bloggen eftersom det inte går såå snabbt framåt (fastän det nog händer saker där för tillfället).

Lite nytt påskpynt har jag i alla fall köpt. 

 Den här skylten passar att hänga framme året runt, men speciellt till påsken tycker jag den passar bra med hönorna på.


 En ljusgrön tupp har också fått flytta hem till oss.


Tulpaner hör ju verkligen våren och påsken till. I ett tidigare inlägg skrev jag att jag hellre pyntar med grönt än med gult till påsken, men sådana här ljusgula tulpaner med rosa skiftning får mannen gärna komma hem med flera gånger ;).


Min arbetskompis skulle hämta kycklingar idag (alltså livs levande). Gissa om jag också skulle vilja ha några gula duniga, pipiga bollar! Men det får kanske bli nästa års påskprojekt (man skall ju ha någonstans att ha dem också sedan påsken är över och de växer till sig!)

Hoppas ni får en fin tisdagskväll!

4 kommentarer:

  1. Jag är inte heller så mycket för att pynta till påsk. Påsken är ändå så kort så det känns onödigt att dra fram en hel massa pynt och pyssel. Det är ju inte som med julen när man kan pynta och pyssla flera veckor på förhand, och sen ha kvar pyntet en tid efter jul också. nej, när påsken är slut så är den slut, och då känns det inte längre aktuellt med en massa påskpynt. Och jag kan förstå att du kanske inte orkar tänka så mycket på inredning och hemmet just nu heller, när ni har så mycket annat på gång med huset.
    Skylten och tuppen var riktigt fina, och det är ju bra med sånt pynt som kan vara framme året om! Jag är inte heller mycket för gult, och väljer också hellre andra färger att pynta med till påsk, men dina ljusgula tulpaner var faktiskt jättefina! Såna överraskningar blir man alltid glad för!
    Visst vore det roligt med alldeles egna gulliga små dunbollar, tänk att få egna ägg... Det vore något det!
    En fin tisdagskväll till dig med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. här är intresset för hem och blogg också på noll just nu, men jag lever i förhoppningen om att det ska vända en vacker dag. trot inte jag ids påskpynta heller i år, inte mer än jag redan gjort, d.v.s. lagt fram de nya och några gamla ägg jag redan visat på bloggen.
    allt gott!
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint påskpynt du hittat!! Förstår att du saknar motivation då all tid ägnas åt huset, som ju förstås är mycket roligare att lägga kraft på. Vilken snäll man som kommer hem med så fina blommor :)))) Det ska jag tala om för mannen här hemma, haha.

    Stooooooooooooor kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga tulpaner! Och fint påskpynt. Nu blev jag också sugen på att påskpynta. Jag har inte ens funderat på det förrän nu. Nu ska jag bara komma på var påsklådorna hamnade efter flytten...
    Kram Jennie

    SvaraRadera