lördag 2 april 2011

Blått vs grönt

Det bästa jag gjort i inredningsväg den senaste tiden var nog att hänga upp en vit gardin i köket. Nu är det ännu enklare att variera tema och färg. Vimpeln i dotterns "café" får oftast bestämma vilken färg det blir. För tillfället går färgtemat i blått, den färg (förutom vitt) som jag aldrig tycks tröttna på.

 Lekrummet i huset kommer att få en vit tapet med svarta prickar så vimpeln ska hänga där sen.


Till påsken inreder jag helst med ljusgrönt. Egentligen är det väl gult som hör påsken till, men jag har aldrig tyckt att gult är någon riktig höjdare så därför kör jag en lite mildare variant = grönt. Idag har jag och dottern sått påskgräs (för en gångs skull var vi ute i god tid), så nu räcker det inte länge innan jag byter till den gröna vimpeln också!


Trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Dina vimplar är ljuvliga. Nu ska jag kika in på din bloggshop och se om man kan köpa dem.
    Ha en bra kväll!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Grönt är behagligare, jag håller helt med dig, och så är det lättare att ha längre på vårkanten. DIna vimplar är så fina.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Fina vimplar du sytt! Håller med dig grönt är bättre än gult, ler.
    Ha en mysig lördagkväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Jättefina vimplar!! Håller med, gillar både vitt och blått! Och nu till påsken är grönt fint tycker jag! Men hos mig dyker ett och annat gult inslag upp också :) Minns att du inte gillade mitt gula nagellack heller, visst var det väl så, haha.

    Stoooooooooooooor kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Fina vimplar du har sytt!
    Det är fint med ljustgrönt till våren. Jag måste leta efter kökshanddukar och grytlappar i grönt.
    Ha en bra Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera