torsdag 17 februari 2011

Det är för oss...

Minns ni de här kuddarna, med Stilla Natt trycket på? De har legat i vår säng ända sedan november. I och för sig har jag svängt dem upp och ner när jag bäddat så den vita baksidan har varit uppåt, men det har inte fungerat så bra eftersom vår finurliga två-åring inte alls har förstått varför mamma bäddar med framsidan neråt, så hon har helt enkelt svängt dem rätt väg igen, denna procedur har vi gått igenom dagligen!

Nu tog jag äntligen tag i saken och sydde nya kuddfodral med somrigt tryck på. Redan i höstas kom jag på vad det skulle stå på dem, men när man har tusen idéer i huvudet så tar det ett tag innan man hunnit förverkliga allt!


Det är för oss, solen går upp... ...lyser som guld för kärlekens skull. Jag har lyssnat på Ted Gärdestad ända sedan tonåren och "För kärlekens skull" är en av de absoluta favoriterna!


Nu blev kuddarna fotade i soffan eftersom dottern sover i vår säng, men så fort hon vaknar ska jag möblera om i sängen :). 


Tyvärr är vi riktigt snuviga både jag och dottern, vilket känns ganska surt eftersom vi har planerat ikea-resa till lördagen. Själv tror jag att en ikea-resa kan bota vilken dunderförkylning som helst, men för dotterns skull kanske vi skjuter på det (hon ska vara med mommo och moffa så länge). Tiden får utvisa, mycket kan hända före lördagen!

Ha en skön torsdag!

11 kommentarer:

  1. Sååå fina kuddar med vackra ord!
    Hoppas ni har en mysig dag trots förkylning.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så himla fina kuddar! =)

    Ha en mysig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Jaa, Ted Gärdestad skrev så många fina ord, han. Och på kuddarna gör det sig jättebra. Du är så duktig på sådant.
    IKEA kurerar allt, jajamen, men kanske bara på vuxna tjejer!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Såååå jättefina kuddar!! Såna vill jag också ha!

    Håller tummarna för att ni är i skick för shopping på lördag!

    SvaraRadera
  5. Vackert! Jag älskar personlig inredning, där innehållet har en alldeles speciell betydelse för ägaren. Verkligen fina!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Men åh så vackra kuddar! Håller med Skogslunden ovan, det gör mycket för intrycket med personliga inredningsdetaljer! Och så kul med din och dotterns olika åsikter om hur kuddarna ska vara, haha.

    Stooor nattizkramiz aka

    SvaraRadera
  7. Så fina kuddar och så fina ord! Själv skulle jag aldrig få texten så där bra...
    Vilken otur att ni åkte på en riktig dunderförkylning! Blev det någon Ikea-resa, eller skjöt (skrivs det så? Blev riktigt fundersam när jag såg det skrivet...) ni på den? Oturligt nog kom jag ju på flera saker jag hade behövt från Ikea strax EFTER att jag varit dit, i och med att det blev till att fixa badrummet lite snabbare än vi hade tänkt! Och nu vet jag ju inte hur jag ska få hem sakerna därifrån, suck...

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Hoppas att ni mår bra.
    Jag har en liten sak till dig att hämta, men bara om du vill, ler.
    Ta hand om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Jättefina kuddar! Och låten är väldigt fin den också...med den vackra texten.
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  10. Jag tittar åter in och önskar dig en skön helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hej bloggisvännen!
    Har börjat sakna dina inlägg, men du har säkert annat för dig IRL:)
    Du har något att hämta hos mig...
    Kram Jennie

    SvaraRadera