söndag 6 februari 2011

Rosa överaskningar!

Jag tycker om att få presenter, speciellt sådana som har med inredningstema att göra. Den här veckan har jag varit så lyckligt lottad att jag har fått både en fin blomma och två vackra glashjärtan för värmeljus. Att båda gåvorna är rosa, en färg som vittnar om att våren är på väg, gör inte saken sämre. Blomman fick jag av en nyfunnen vän, som också är husbyggare och småbarnsförälder, så ni kan tänka att vi har en hel del att prata om när vi träffas! Ljushållarna vann jag på bloggen Strandviksvillan. Jag visste inte ens att jag hade deltagit i en utlottning, så gissa om jag blev glad! (A-C lottade ut en vinst bland alla som kommenterat hennes nya fina skafferi).

Nu är det alltså rosa färgtema som gäller på vardagsrumsbordet. Nya kuddar är under planering, så får se om det inte dyker upp lite rosa i soffan också!


I bakgrunden ser ni ännu en ny rosa grej, nämligen dotterns lapptäcke som äntligen blivit klart. Det är det morgondagens inlägg ska handla om, så titta gärna in då också :)!

5 kommentarer:

  1. Härligt vårigt med rosa!
    Önskar er en mysig kväll.
    kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Roligt att både mor och dotter gillade överraskningen! Passar bra med rosa blomman till och snart är ju vändagen på kommande.
    Det var ju ingen planerad utlottning, så du kunde inte veta om det på förhand. Bara ett infall jag fick :)

    Må så gott!
    A-C

    SvaraRadera
  3. Vilka häärliga bilder!! Rosa är såå fint! Absolut vår! Uuunderbara ljuslyktor! Och vad spännande med det färdiga lapptäcket!! Det ser jag fram emot att få se mer av!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. vilka fina presenter du fått!
    rosa avskydde jag förr, men för några år sedan klickade något i huvudet, och jag blev som förbytt. numera dyker det upp mycket rosa hos oss under sommarhalvåret :)
    ha en fin ny vecka!

    SvaraRadera
  5. Rosa är verkligen en färg som för tankarna till ljuva våren! Och att få överraskningspresenter är ju alltid roligt. Ska bli spännande att få se närmare på det fina lapptäcket! Har själv blivit sugen på att försöka mig på något sånt, om det nu blir till nåt... Min enda erfarenhet av lappteknik var en pannlapp i lågstadiet! :O
    Ha det så bra och önskar dig en fin start på veckan!

    SvaraRadera