torsdag 10 februari 2011

Tiden som inte fanns...

Förut var vårt kök och vår hall tidlös, eller det saknades väggklocka i alla fall. Av jultomten (läs mannen) fick jag en vit stationsklocka. Jag har funderat fram och tillbaka om vi ska hänga upp den i lägenheten eller om den ska ligga nerpackad tills husflytten...

 ...som ni ser så bestämde jag mig slutligen för att den ska hängas upp (efter att beslutet gjordes gick det förstås ytterligare en tid innan mannen kom sig för...eller tog sig tid...)

Nu hänger den mellan köket och hallen, så nu har jag koll på tiden igen (fast det hjälper sällan har jag insett, ständigt försenad som jag är...)

 Såhär ser det ut från kökshållet...


 ...och så här från hallen (i bakgrunden ser ni en skymt av vårt vardagsrum). Om någon är riktigt uppmärksam så märker hon/han att bilderna inte är placerade i rätt ordning ;).

Till sist vill jag TACKA för alla fina kommentarer om lapptäcket. Huvudsaken med allt man gör är ju att man själv blir nöjd, men visst blir man glad när även andra tycker att man gjort ett bra jobb :).


Ha en skön torsdagskväll trots kylan (för er läsare i södra Sverige som inte har sett snö på några veckor och som i stället njuter av knoppande träd och fjärilslarver på vägarna kan jag upplysa om att termometern här visade - 27 grader i morse, ni får gärna skicka hit lite varma vindar!)

8 kommentarer:

  1. Åh, vilken vacker klocka! Det var bra att sätta upp den under tiden tycker jag, det blir lättare att vänta om man har det fint runt omkring sig under tiden:)
    Smart att du fick in överljuset på vinden!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Såna där stationsklockor är jättefina, skulle gärna ha en jag också men har inget bra ställe att sätta en sån på tyvärr... Hos er passar den ju jättebra, och ännu bättre kommer den säkert att passa i nya huset sen!
    Hu, hade ni SÅ kallt hos er?! Vi hade "bara" -22,8 och det tyckte jag räckte till väldigt bra... Det börjar räcka med kyla nu tycker jag! tar också gärna emot lite varma vindar, om någon har lite överlopps...

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Den klockan var verkligen fin, hoppas att den ger dig mera tid, fniss.
    Här regnar och snöar det om vartannat idag, vet inte vart våren tog vägen!? Huuuua så kallt ni har, vi ska inte klaga här...
    Hoppas på lite varmare vindar!
    Ha en riktigt skön dag och en mysig fredag imorgon!
    Varm kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Klockan är underbar! De hade den på Balders Hage och jag funderade på att köpa den till dottern för hon ville ha men det har inte blivit ännu, hoppas den finns kvar där. Hon fyller ju år snart.
    Här har det snöat hela dagen men det är blötsnö, nu ska det säkert frysa på så det blir halka också. Är i alla fall glad att vi inte har så mycket kyla som ni har där uppe.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Och helt plötsligt kändes inte min snö lika jobbig längre - hur i helsefyr står ni ut i den kylan, gah... Fy farao vad kallt!

    Så vacker stationsklocka, har sett den i svart men inte i vitt tidigare tror jag... Den gör sig jättebra på väggen och kommer säkert bli superfin i nya huset också!

    Trelig tomte ;))

    kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Jättefin klocka! Det ser mysigt ut med den där. Och ja, det är trevligt att höra att du är nöjd med ditt lapptäcke, det ska du vara och visst är det kul när andra också tycker det!
    Kram

    SvaraRadera
  7. jag tycker så mycket om de där klockorna. tyvärr har vi ingen plats för en här hemma.
    hoppas du lär dig att hålla tiden, för jag kan bli riktigt irriterad när folk kommer för sent ;)
    skön helg! kram
    ingela

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att du kikade in hos mej så jag hittade din fina blogg.
    Vilken underbar klocka....
    Och jag tycker ditt inlägg om lapptäcket var så himla bra.
    Precis de där tankarna hade jag också, så det var så på pricken att läsa om det.
    Ha en trevlig helg, UllaMaria

    SvaraRadera