torsdag 20 januari 2011

White & Black

 En hel vecka har gått sedan jag sist uppdaterade bloggen. Till viss del beror det på att jag har haft fullt upp med annat, men jag skyller också en del på vår internetanslutning som verkar sjunga på sista versen. Eller ja, den sjunger på den vers som passar för dagen. Ibland är det mejlen som krånglar och ibland något annat, långsamt går det i alla fall. 

Idag var det tänkt att jag skulle visa våra golv-val till övrevåningen, men det tycker tydligen inte datorn. Skulle den få bestämma skulle vi ha kolsvart golv i såväl allrum som badrum och det är jag inte villig att gå med på. Enda bilden som lyckades var den här nedan (den till vänster, den ekfärgade bilden följde med på köpet och gick inte att välja bort...). Det vita laminatgolvet White & Hype kommer vi att ha på hela vindsvåningen (allrum, datarum, vårt sovrum och dotterns sovrum), det blir också det här golvet i lekrummet på nedre våningen. Det finns som bekant en hel del vita färger och då vi dessutom ska ha vita väggar och tak på vinden så var vi (speciellt mannen) rädda att det skulle börja se för kallt och blekt ut. De flesta vita golvlaminat skiftar mot grått (silver) och förstärker det "kalla". White & Hype är en varmvit färg (som vår färgplanerare trollade fram) som till och med mannen var nöjd med. Den har en beigeaktig nyans som gör den lite varmare än gråa motsvarande.

  
 I badrummet blev det plastmatta. Jag hade inget att säga till om där, det hade tydligen något att göra med byggnadstekniska lösningar, bärighet osv (vi ska ju ha badkaret i badrummet på vinden). Till först var jag lite skeptisk, men genast jag fick se Tarketts våtrumsgolv Aquarelle så kändes det bättre. Golvet är plast (förstås) men ser ut som svartbetsat trägolv. Det kommer att bli så bra ihop med de vita helpanelade väggarna i badrummet.

 Jag har en hel del projekt på gång för tillfället. Ett av dem ska ni få se en glimt av...


...nämligen lapptäcket till dotterns säng. Jag hoppas på att få det färdigt i helgen så ni kan få se slutresultatet då!

6 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefint med golven och badrumsmattan blir ursnygg! Det är ett spännande skede när man skall välja, eller hur!
    Du syr lapptäcke, tror jag, och det ser väldigt fint ut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt golv! Jag har också tänkt sy ett nytt lapptäcke, men får se när det blir...Idag kom jag hem 18.30 från jobbet :o/ Va gör ni på lördag kväll? Bygger? Vi är iaf vid ma&pa då! Kanske vi ses?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är jobbigt när internet inte funkar riktigt och mn inte förstår vad som är fel. Hoppas ni får ordning på det.
    Lapptäcket ser så fint ut, dottern blir säkert glad när hon får det.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. ujuj, jag avundas er inte som står framför alla svåra beslut just nu, fast ni ser ju ut att klara det galant :)
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Det kommer bli kanonfint! Ser fram emot att se resultaten. Har du börjat på nya jobbet? Hur är det?
    Ja, det är en väldigt spännande fas när man ser alla sina val växa fram i verkligheten.
    Stor kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Vilket fräscht golv ni valt, jättefint! Och det är så fint att få en enhetlighet med lika golv i alla rummen. Och vad spännande med det plastgolvet i trä!!! Ser också jättevackert ut! Det är verkligen kul att få se dina val innan och sen få se det färdiga resultatet, ser fram emot det!

    Önskar dig en sköön söndag bloggvännen!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera