söndag 23 januari 2011

Allt som är vitt, vitt tycker jag är vackert...

...och dit räknar jag även snölandskap. Visst tycker jag också att det snart får räcka med snöfall var och varannan dag, men när solen tittar fram och lyser på hela härligheten så kan jag inte annat än njuta.

Fotona jag visar idag tog jag i går vid bygget. Jag älskar verkligen vår gård, ibland när jag skottar snö så kan jag stanna upp och stå i flera minuter och bara njuta av utsikten och tystnaden.



För mig får snötäcket gärna vara kvar ännu några månader, speciellt om solen lyser. Jag misstänker att vår tomt inte är lika vacker under all snö, där lär det mest bara finnas en massa jord och ogräs.



 Dottern trivs också bra vid bygget. Eftersom vi bygger på en backe så blir vägen en bra pulkbacke. (jag får väl erkänna att dottern inte är den enda som är förtjust i att åka pulka :))


Enda nackdelen med att vara till bygget är att man aldrig vill komma sig därifrån, vi trivs så bra där allihop!

Hoppas ni får en skön söndagskväll!

7 kommentarer:

  1. Vackra bilder, vilken utsikt, förstår att ni trivs!
    Jag skulle dock gärna se lite mera grönt här hos oss nu då jag är sååå sugen på lite trädgårdspyssel & havsturer.
    Ha en skön söndag kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja det är mysigt med snö. Och vår tomt är väldigt snygg i snö, usch och fy den dagen det smälter och leran och allt bråte som ska iväg kommer fram igen.
    Och visst är det underbart när man känner att "det här är min plats på jorden" - då har man valt rätt!
    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Så sent som förra vintern var det samma känsla för mig: man var glad att snön täckte den bedrövliga gården med stenar och lera... Men nu längtar jag efter våren och att få se nya gräsmattan igen och förstås buskar och blommor som planterats :)
    Härligt att ni redan känner er så hemma på bygget, så var det också för oss :)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, gör nästan ont, så vackert är det!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Det låter så gott att ni trivs på er kulle så ni bara vill stanna kvar! Det bådar gott in för framtiden och flytten.

    Och jag håller helt med, det finns inget vackrare än snö och sol och dom bilderna du visar är ju som vackraste vackraste paradis.
    Underbart vackert.

    Och den lilla tultan ser så go ut där hon står och grejar i sina fina kläder!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att det är svårt att slita sig från ett fint eget hus och en underbar omgivning! Jättefina bilder och såklart såå söt liten stumpa :))

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Det är så vackert med snö och solsken... och det är ju nu man kan börja njuta av att solen värmer så smått.

    Må gott!
    Katarina

    SvaraRadera