fredag 7 januari 2011

Lucky me

Typiskt att jag var så snabb att sätta upp bilder på vår omålade spis. Jag hade ju tänkt att det tar några månader innan den blir vit, men gissa vad mannen gjorde igår!? Målade spisen förstås. Jag vill inte visa spisbilder flera inlägg i rad, så i dag får ni istället se vårt tapetval till det kombinerade data- och syrummet.
Kan ni gissa märket..?



Jep, Sandbergs igen :). Denna gång tapeten Gustav med ljusblåa ränder.


Tapeten kommer nog att passa fint med databordet Liatorp från ikea....
...och sy-bordet jag ärvt av farmor.


 

Jag måste också berätta en underbar nyhet. I dag blev jag ännu två gamla möbler rikare. En utdragbar barnsäng och en vit kökssoffa hade vi hem på släpkärran. Det känns som jag skulle ha vunnit på lotto. En barnsäng som jag sökt rätt länge och dessutom en kökssoffa som jag bara drömt om. De fanns på en släktings vind som mest såg ut som en skattkammare i mina ögon. Resten ska troligen säljas, men jag fick "första tjing", ibland har man så fruktansvärt tur! Både sängen och soffan ska slipas och målas, men det blir först till våren när man kan arbeta utomhus. Min pappa har lovat att hjälpa till, så lagom tills inflyttningen borde vi ha dem klara. Lyckliga jag!

Hoppas ni också har fått ha en lika underbar dag!


Ps. Det sägs att prylar inte gör en lycklig, men jag är överlycklig idag. Kanske det är så att gamla saker som bär på en historia skänker mer lycka än nytt, det vill jag i alla fall tro!

9 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Du gör så snygga val, helt i min smak.
    Roligt med lite nya "gamla" möbler, förstår att du är lycklig.
    Hoppas ni får en fin dag!
    Varm kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Man blir visst lycklig av prylar... speciellt om de är hämtade från någon gammal vind eller från ett loppisbord ;)

    Har du tänkt göra något speciellt med barnsängen? Vi har också en sån nämligen, och jag skulle gärna använda den på något annat sätt än att katten sover i den tillsammans med teddykompaniet-nallar ;)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Jag vill börja med att önska er en god fortsättning! Och sen vill jag be om ursäkt för att jag varit så frånvarande i kommentarfältet!! Det blev bara för mycket i december och jag ville så mycket men orkade så lite... Och sen sjukhusbesök på det, för låg puls (42 slag/min), nya mediciner osv... Bläää! Och sen ångesten över att man inte hinner titta in hos sina vänner som skriver så fina inlägg och hälsningar!

    Usch! Men nu är det nytt år, och lite mer energi börjar infinna sig!!

    Vilka fina inköp ni har gjort! Både tapeter, möbler, spis och dörrar!! Och så snygg du blev i håret!! Önskar att jag kunde klippa mig själv och färga det så skulle jag spara in dyra pengar... Men det är som du skrev, jag har hittat min stil nu och jag har aldrig hållt håret i ordning som nu, så det tänker jag unna mig, när man mår så bra av att se resultatet!!

    Och sååå avis jag blev på dina sockar!! Jag som är så frusen om fötterna - älskade dina raggisar direkt!! Du är verkligen duktig!

    Ha en riktigt härlig januaridag och stoooora kramar till hela familjen!!

    SvaraRadera
  4. Men åh vilken tur!! Ska bli superspännande att se din soffa och säng, inte snällt att hålla oss på halster så här, haha. Och spisen sen, den hade jag VERKLIGEN velat se ju, hörrududu, hihi!!! Den som väntar på något gott - väntar ALLTID för länge :) Men jag gläds verkligen med dig Annie, så kul!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam kompis!

    /aka

    SvaraRadera
  5. Så roligt att mer eller mindre trilla på drömmöbler!

    Jomenvisst kan man bli lycklig av saker, det är väl bara det att man inte ska tro att det lyckan liksom bor i en massa saker, men när man hittar så fina så är det väl rätt. Det tycker jag, i alla fall!

    Tapeterna är urfina! Jag väntar med spänning!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. GAMLA saker kan iallafall göra en lycklig enligt mej! Kan knappt vänta att få se dina fynd! Gissa om jag också hade velat kliva omkring på B:s spännande vind och fynda! Men vi har ju inte direkt plats för mera möbler just nu, så det är nog lika bra att jag missade den möjligheten! Kram på dej!

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt att göra sådana fynd, förstår din glädje! Och ditt sybord var supersött.
    Ha det!

    SvaraRadera
  8. Åhhhhh, vad fin spisen blev!!!! Och nu är den målad också, ska bli så kul att se bilderna.
    Tapeten är kanonfin. Och vilka vackra bord, både det nya (som jag såg live idag på IKEA) och det gamla sybordet.
    Så du blev med kökssoffa du också:) Ska bli kul att få se den också.
    Och jag fick hem Flåren och Höllviken till badrummet idag. Som jag hittade tack vare dig! Fina hem vi kommer få:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  9. Brukar läsa din blogg, men har ännu inte kommenterat. Du har en väldigt fin blogg och den inspirerar. :)

    Väntar ivrigt på bilder av den vackra spisen! :)

    SvaraRadera