fredag 11 mars 2011

Vilket väder!

Precis när man var säker på att våren äntligen är här för att stanna så vaknar man en morgon och ser att snön vräker ner utanför fönstret. Så de några centimeterna av snötäcket som smält under veckan har minsann fyllts på med råge. Ute är det vått, grått och trist idag. Därför visar jag lite foton från vår söndagsutflykt på isen istället.
Såhär vacker kyrka har vi (alla håller inte med om att den är vacker, men jag tycker den smälter så bra in i skärgårdsmiljön där den står). Både jag och mannen är döpta i den kyrkan och vi vigdes också där.

Prästgården en bit från kyrkan är också fin, med sin ljusgula huvudbyggnad och alla röda hus runt om kring. Prästgården står på en strandtomt, så på sommaren är det otroligt vackert där med all grönska och det blå vattnet intill.

På sjön hade de plogat upp en isväg, där det var perfekt sparkföre (åtminstone när vi for med solen i ansiktet och nordanvinden i ryggen, tillbakavägen var aningen kämpigare ;)). Isvägen är först och främst gjord för träning av travhästar och de brukar ploga upp den varje vinter.


Vi hittade ett ställe i lä och njöt av solen och vår medhavda picknick. Precis när vi kommit tillbaka till stranden och var på väg upp mot bilen så kom det en häst med kusk. Jag hann tyvärr inte fota för jag hade fullt upp med vår ivriga dotter, men det såg verkligen stiligt ut där de susade fram över isen.

Hejdå!
I morgon har de lovat sol igen, som tur. Tills det ska jag kura ihop mig under en filt i soffan och njuta av nyaste Lantliv och en massa choklad.
Trevlig helg till alla läsare! 

6 kommentarer:

  1. Vilka snyggingar på bilden!
    Det är i allafall skönt när vårsolen börjar komma och det blir lite ljusare på dagarna.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Dagen började med snöyra här med, men det blåste bort och sen har dagen varit som på dina bilder, jag har t o m fått lite färg i ansiktet!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på lilla sötnosen!
    Kyrkan är absolut vacker. Kan tänka mig hur läcker det var med travhästen över isen i solskenet också.
    Njut nu av tidning och choklad, även här är det rusk.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Hej Annie!

    Vad kul att du hittade till mig :)
    Då fic jag hitta till din fina blogg!

    Hoppas att du har haft en bra helg!
    Du har nått att hämta hos ig och du kan gärna mejla mig din adress!

    Ha en ffin kväll!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktigt härlig utflykt det där! Vi var också ute på isen förra helgen (och tidigare i veckan), man måste passa på nu så länge isen håller och vädret är fint. Nog undrade man ju allt om vintern var på väg tillbaka med stormsteg när snön började vräka ner igen... Får hoppas det var ett tillfälligt bakslag! ;)
    Er kyrka ser riktigt fin ut, har aldrig varit dit "på riktigt" men kan tänka mig att det är vackert där sommartid med vattnet och grönskan.
    Måste ha varit en mäktig syn att få se häst och kusk susa fram över isen!
    Ha en fin början på den nya veckan! Kram!

    SvaraRadera
  6. Just nu är det solsken och 7 plusgrader, så det är alldeles underbart. Man får ta vara på de fina stunderna. Men det ser ju härligt ut på bilderna hos dig!
    Kram
    marie

    SvaraRadera