fredag 4 mars 2011

Smådal

Vi var ju till ikea för ca två veckor sedan och kom hem med en hel badrumsinredning (Flåren). Tacka vet jag platta paket, för allt utom handfatet rymdes under vår säng där det nu kommer att få ligga ett tag (man blir expert på att hitta dolda förvaringsutrymmen när man är en samlare ;)). 

I bilen på väg till Tammerfors sa jag att det skulle passa bra med ett litet, vitt skrivbord i dotterns rum. Från början hade jag tänkt mig ett gammalt skrivbord, men det tar rätt mycket tid att restaurera gamla möbler, tid som vi verkligen inte har för tillfället. Så visst blev jag glad när mannen hittade skrivbordet Smådal. Lagom stort och dessutom nedsatt pris för family-medlemmar. När vi har flyttat och kommit oss till rätta så har jag tänkt överta garaget som verkstad för möbelrestaurering (sssch, det vet inte mannen om ännu, så vi pratar lite tyst om det ;)). Tids nog kommer hon alltså att få ett gammalt, vackert skrivbord, men tills dess passar det perfekt med Smådal (att klotta med tusch på).
När vi (läs mannen) väl har kommit igång med att hitta ikea-fynd så är det svårt att stoppa oss. Alltså blev det en Smådal bokhylla med vitrindörrar också. Vi har ännu inte bestämt om den ska stå i dotterns rum som bokhylla eller som mapphylla i datarummet, men den lär nog hitta sin plats.




Min man skulle helst ha köpt ännu fler möbler som vi tittade på, men jag (som dammsuger) visste hur begränsat förvaringsutrymme vi har under vår säng. Som tur blir det ju snart ett till besök och tar jag inte helt fel så blir det ännu en ikea-tripp till i sommar för att inhandla de sista beståndsdelarna till vårt hem (jag räknade just att då är vi uppe i sex gånger under ett år, bäst att inte berätta om min lilla uträkning åt mannen, känner på mig att till och med den mest ikea-entusiastiska karlen skulle börja tveka vid sådan information ;)).

Jag önskar alla läsare en riktigt skön helg!

6 kommentarer:

  1. Halloj vännen!
    Sitter själv och bloggar vid detta bord, gillar det starkt!
    Hoppas ni får en skön helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hahaha!
    Nä, jag lovar att inte knysta ett ord ;)
    Toppenmöbler till en liten tjejs rum det där!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att du tittade in igen och ni planerar för fullt.
    Kommer ni flytta in till sommaren?
    Det tar tid att bygga ett lösvirkeshus men det viktigaste är ju att slutresultatet blir bra.
    Vi har ju renoverat vårt hus i 4 år och så lång tid kommer nog inte ta att få färdigt ert hus ;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Smådal ser ju jättefint ut och särskilt vitrinskåpet kan ju vara användbart på flera ställen. Ikea är int så dumt ibland.
    Ha en härlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Det är kanonfint! Dotterns kompis har det som sminkbord, funkar också väldigt bra. Hyllan var fin! De har mycket bra.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Vilken kul man du har som vill handla! Spelar ingen roll vad, men just det där att få med honom till IKEA, har inte lyckats med detta under alla år.....
    NI har ju köpt jättefina möbler och ett perfekt skrivbord för en ung dam.
    Agneta kram

    SvaraRadera