lördag 27 augusti 2011

Veneziansk


Tittar bara in för att önska er en bra villaavslutning. Vi har firat med grillat, facklor och raketer vid svärföräldrarnas villa tillsammans med dem och två av mannens bröder med familjer. Riktigt lyckat förutom att dottern som pratat om raketer hela veckan blev trött när skjutandet äntligen började. Hon blev faktiskt lyckligast över att se några riktiga stjärnor på himlen och det måste jag erkänna att jag också blev. Vad vi människor än hittar på för vackra uppfinningar så är naturens under ändå mäktigast! Nu hoppas jag att det snart slutar att smälla där ute så man kan börja sova...



Ifall någon undrar vad villaavslutning (veneziansk) är så är det en tradition som firas sista helgen i augusti här i Österbotten. Man firar helt enkelt slutet på villasäsongen (villa=sommarstuga på finlandssvenska).

5 kommentarer:

  1. Ja, och dom stjärnhimlar som kan vara i augusti är oslagbara så jag förstår både dig och din lilla dotter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Så trevlig kväll du verkar att haft. Man får ta vara på de sista sommardagarna nu.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig tradition!
    Så roligt att följa ert bygge, speciellt eftersom vi också håller på att bygga vårt drömhus och det finns många likheter mellan våra hus. Tror vi har rätt lika smak. Synd bara att det är lite långt annars hade jag nog bjudit in mig på en live-smygtitt på ert hus!

    SvaraRadera
  4. kräftor och goda vänner mitt i smedsby funkade riktigt bra på veneziaden :)
    vad mysigt ni också ser ut att ha haft det!

    SvaraRadera
  5. Vilka helt ljuuuvliga bilder från er villaavslutning!! Och så mycket nytt jag får lära mig av dina traditioner Annie :))) Håller med dig och dottern, det naturen har att ge är oftast det allra vackraste!!!

    Stoooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera