fredag 12 augusti 2011

Nystart!

Jag tyckte det var på tiden att uppdatera lite här (det tycker tydligen ni också med tanke på kommentarer både på bloggen och i real life :)). För att svara på den vanligaste frågan i mitt liv för tillfället; Nej, vi har inte flyttat in, ännu. När vi började bygga räknade vi med att det skulle ta cirka ett år (så länge brukar det ungefär ta för andra som bygger själva). Då tänkte vi inte så mycket på att vi bygger vinden på samma gång, något som de flesta andra inte gör. Sammanlagda tiden vi har lagt (och kommer att lägga) på vinden blir 5-6 månader, så inte konstigt att vi är lite efter i tidtabellen ;). För tillfället håller vi på med innertaket, sen ska spisen målas, golvet läggas, köket ihop monteras, tapeterna upp...osv. Vi planerar att säga upp lägenheten i månadsskiftet vilket innebär inflytt 1 oktober (då hoppas vi att det är så pass färdigt så vi kan bo där medan vi fixar det sista).

För att svara på den andra vanligaste frågan så mår jag prima. Är betydligt piggare och blodproven tyder på samma sak :).

Sommaren har ju mestadels gått åt till bygget, men vi var i alla fall på Stockholmsresan vi hade planerat. Kolmården var toppen, men vi märkte nog att man borde ha reserverat två dagar dit eftersom det fanns så mycket att se på och långa köer. 


Höjdpunkten för dottern var att hon fick krama Bamse och Lille Skutt, och dessutom sitta i Lille Skutts famn. Det talar hon om dagligen ännu, en månad efteråt :).


För tillfället gör vi vårt bästa för att njuta av de sista lediga dagarna. Att plocka bär är härligt...



...men ännu bättre är det att äta dem förstås :).


Ikväll ska jag försöka komma ihåg att fota vid bygget, så ska ni få höra storyn om vårt innertak inom kort :).

Jag önskar er en riktigt skön helg!

Ps. Jag lovar att bli en flitigare bloggare nu igen och kommer snart att titta in till er alla, jag har nog besökt er under sommaren, men varit dålig på att kommentera.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att du och ni mår bra och at blodproverna ser fina ut, det är bra det!
    Ni har haft en härlig sommar, det hörs!
    Och den lilla damen är duktig i blåbärsskogen!
    Ska bli kul att få se huset snart.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Du är så välkommen tillbaka! :)

    Det är inte lätt (omöjligt snarare!) att hålla en tidtabell när det gäller nybygge. Vi började i maj och flyttade in i september året efteråt, alltså ett år och fyra månader. Då var ändå inte allt klart, men beboeligt åtminstone. Å vi bygger fortfarande lite här och där, fem år senare... hmmm...

    Fortsatt lycka till och jag ser fram emot flera bilder!
    A-C

    SvaraRadera