lördag 28 maj 2011

Vårblommor

 Tack för alla värmande kommentarer till gårdagens inlägg, det är skönt att höra att också andra har känt samma sak!

Såhär ser det ut på vår framtrappa för tillfället. Pärlhyacinten mår inte så bra, men jag väntar ännu någon vecka tills frostrisken är över innan jag byter ut den till något somrigare. (Dessutom så matchar de risiga blommorna vår risiga trappa, jag bara väntar att någon hantverkare ska ringa på och säga att de ska måla upp trappan, men än har det inte hänt. Kommungubbarna har väl för mycket jobb antar jag... ifall vi skulle bo här länge än skulle jag måla själv, men nu blundar jag istället och tänker på hur fin vår trappa kommer att bli ;)).


Här är det regn idag, men det gör inte så mycket för regn är ju perfekt loppis-väder. Jag brukar sällan (läs:aldrig) vara på loppis annars, tiden vill inte riktigt räcka till. Men hela den här veckan har jag känt på mig att jag borde fara, att jag skulle göra något riktigt fynd, och äntligen idag var både humöret och vädret det rätta. Hur jag än spanade på borden hittade jag inget intressant, men före jag for så tog jag en runda via loppisets trädgårdshörna (de säljer sommarblommor och lite nya trädgårdstillbehör där) och tror ni inte jag hittade blomlådor i ljus rotting, precis det jag sökt efter i flera blomaffärer (i det här inlägget visar jag korgarna jag köpt i samma material)! Jag köpte två och tog dem till bygget för att kolla hur de passar och det kommer att bli perfekt. Så imorgon ska jag hämta tre till, tänkt vilken tur man kan ha ibland! Blomlådan på bilden här ovanför kommer att placeras under ett garagefönster. 


Ha en skön lördag!

8 kommentarer:

  1. Sant som du sier, regnær er bra loppisvær:) Nydelige blomster du har, utrolig pen farge på de.

    SvaraRadera
  2. Ja, loppisväder, preics, och jag hade också tänkt åka men så blev jag så himla förkyld så nu vill jag bara vara inne och hemma och det passar bra.
    Kul när man hittar "rätt" grejer!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Så fint med vårblommor.
    Det är klart att du orkar och du kommer att få ny energi. Att renovera och bygga tar på krafterna och ibland känns det som man vill bara sk..ta i byggandet, men man får alltid nya krafter.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Ibland har man tur! Här i Stockholm tycker jag loppisarna är rätt trista nu för tiden...antingen bara skräp eller så ska folk ha hiskeligt betalt...inga fyndlägen direkt.

    Härligt med blommor är det i alla fall!

    SvaraRadera
  5. jag kan förstå att det blir tungt med bygget när det drar ut på tiden, men kanske ni kan koppla av sen när ni åker på er resa i sommar, och sedan komma hem med nya, friska krafter.
    vad fin din kabeltrumma är! vår har blivit vitmålad nu. den hade inte lika fin patina som din när vi fick den, men nu är den mer än okej :)
    skön söndag!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Kul att du vill vara med i min utlottning.
    Lycka till, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Hej Annie!

    Vilken mysig liten hörna du har vid trappan, jättemysigt med kabeltrumman!! Mina pärlhyacinter har tagit sig sent och ser jättefina ut nu, trodde inte det skulle komma något alls först, de planterades i en rabatt av lökarna jag köpte förra året. Alltid roligt när lökarna man planterat äntligen kommer upp ur jorden :))Kul att du gjorde så fina fynd på loppisen också! Gillar mycket din fina blomlåda som du ska ha på garaget!!

    Stooooooooooor kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Jag försöker en tredje gång att skriva mitt inlägg - blir så trött på Blogger!
    Härligt loppisfynd! Visst är det en skön känsla när man hittar det man letat efter!
    Så fint fat på trappen. Måste vara härligt att mötas av när man kommer hem (om det nu är den vägen ni kommer).
    Stor kram Jennie

    SvaraRadera