torsdag 3 mars 2011

I´m back

Här har det varit uppehåll, ett lååångt sådant. Ifall någon fortfarande hittar hit till den här öde bloggen så kan jag härmed lova att det ska bli inlägg mer ofta en tid framöver. Min frånvaro beror helt enkelt på tidsbrist. Jag har en sådan princip att medan dottern är vaken så sitter jag inte vid datorn eller vid symaskinen, utan i stället leker jag med henne eller gör sådana hushållssysslor som hon kan "hjälpa till" med. De senaste veckorna har jag prioriterat symaskinen framför datorn under hennes sovtimmar, och sytt både saker åt oss själva och beställningsjobb. Nu ska jag försöka prioritera datorn några dagar i stället ;).

Jag har inte bara sytt utan stickat lite också. Nämligen ett kuddfodral. Inspirationen fick jag från ellos som säljer ett liknande. Någonstans mitt i stickandet så tröt motivationen och jag började fundera om jag ändå skulle beställa kuddfordralet i stället. Efter att ha kollat in kudden och speciellt priset så återvände motivationen snabbt. Kudden är i alla fall dotterns, det har hon själv bestämt, att hon ska ha den i sin säng sedan i "byggi-huset". Därför har jag fotat kuddarna tillsammans med hennes lapptäcke...


 ...kuddarna ja, för hon har också fått en rosa linnekudde med ett W broderat på.


 På den sydde jag omlott-knäppning baktill. Jag var säker på att jag hade tre stycken vita blom-knappar, men jag hittade endast två (med min ordning, eller frånvaro av sådan, i syskåpet så är det nästan konstigt att jag lyckades hitta två!). Så i väntan på att den tredje kommer fram så får det se lite glest ut, det är ju ändå baksidan!


 För tillfället har jag lånat båda kuddarna och har dem i vardagsrummet. Men både jag och dottern väntar nog på den dagen när kuddarna ska få flytta in i byggi-huset.

 

 Ha en fin torsdagskväll, så syns vi förhoppningsvis i morgon :)!

Bygguppdatering: För tillfället håller mannen på att sätta skivor på vindsgolvet. Det lär ta några dagar eftersom det måste märkas ut på alla skivor var golvvärmseslingorna under går, så man inte borrar eller spikar hål i någon slinga. Då alla skivor är på plats börjar vi sätta upp mellanväggarna på vinden, det kommer nog att kännas som ett framsteg, så man äntligen börjar få lite rumsuppfattning där uppe.

11 kommentarer:

  1. Gott att se dig igen, har saknat dig! Men det finns viktigare saker än datorn som du säger. Barnen går före allt och för min del är faktiskt symaskinen viktigare än datorn, men inspirationen får man ju från bloggarna så det går inte att välja bort den helt.
    Kul att det går framåt med era byggnationer!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen tillbaka!
    Du har ju inte legat på latsidan iallafall, fina saker som vanligt!

    SvaraRadera
  3. Jag är som alltid imponerad över allt du hinner och inte alls förundrad över att datorn inte hunnits med. Men det är gott att ha dig tillbaka!
    Sååå fina kuddar! Fräckt med stickad kudde.
    Och ordet byggi-hus är ju bara helt ljuvligt!:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka!
    Sååå himla fina kuddar. Härligt färg! =)

    Ha det bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att man ibland inte känner att tiden räcker till.
    Kuddarna är jättefina och jag känner igen det där med att man helt plötsligt inte orkar med att göra färdigt. Men rätt var så kommer motivationen tillbaka. Tur är väl det för kuddarna är verkligen fina.

    Hoppas ni får en trevlig helg
    kram Mia

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga kuddar du gjort. Och dom där blomknapparna är ljuvliga hoppas du hittar den tredje;)

    Önskar dig en trevlig torsdagskväll

    SvaraRadera
  7. Så vackra kuddar!
    Jag har också varit lite produktiv idag ;) men nu kommer jag ihåg varför jag inte brukar göra dragkedjor i mina kuddar... Sen blev det också premiär för mig att sy en mormors-kudde och den blev helt okej. Får ta och fota i morgon.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Roligt att du är här igen, ler. Så fina kuddar du gjort till dottern. Vissa perioder får man prioritera vilket som är viktigast. Självklart kommer familjen först!
    Ha en fortsatt mysig kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Snyggt snyggt snyggt! Som vanligt!
    Hej förresten! Länge sedan sist!
    Det lustiga är att jag tänkte på dig idag och att det just var länge sedan jag såg dig i Blogglandia. Välkommen tillbaka!

    Förresten, du vet den underbara kudden jag vann hos dig, kommer du ihåg att jag sa att sonen ville lägga beslag på den? Nu har han gjort det och den finns på hans säng nu!
    Och han är jätteglad!
    :)

    Ha det gott och ta hand om er!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Hej Annie! Long time no see!! Men jag förstår din prioritering, den låter helsund!! Men vilka fina kuddar du gjort, gulliga knappar och vad snyggt du fick till W:et!! Tror inte någon skulle ha förstått att det var en bokstav om jag skulle gjort den, haha. Och att sticka en kudde skulle jag inte ens fundera på att försöka göra :)Gillar linnestrukturen på tyget också!!

    Önskar dig en fin inledning på helgen!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaamizar från aka

    SvaraRadera
  11. Där var du och producerat har du gjort och så är det väl förståndigt att prioritera sin lilla dotter före datorn, det tycker jag verkar sunt.
    Hon måste vara glad över sina fina kuddar!
    Agneta kram

    SvaraRadera